Lenovo G710-i5-4210M vs Lenovo Z50-75-AMD-FX7500

Status
Niet open voor verdere reacties.

iamsander

Gebruiker
Lid geworden
14 jan 2015
Heb een nieuwe nodig en na vele adviezen van diverse winkels twijfel ik nu tussen deze 2...

Lenovo G710-i5-4210M

https://www.mycom.nl/laptops/notebooks/581668/lenovo-g710-i5-4210m

en

Lenovo Z50-75-AMD-FX7500

https://www.mycom.nl/laptops/notebooks/583441/lenovo-z50-75-amd-fx7500

Als je de Intel HD Graphics 4600 duel-core met AMD® FX-7500 2.1 GHz quad-core vergelijk scoort op punten de Intel oook weer hoger en is het online er wisselend over.

Met zegt vaak dat Intel beter is dan concurrenten.

Lenovo G710-i5-4210M vs Lenovo Z50-75-AMD-FX7500

2,6 GHz(dual-core) vs 2.1 GHz (quad-core)

Intel Core i5 vs AMX FX

6GB DDR3-SDRAM vs 8GB DDR3L-SDRAM

Intel® HD Graphics 4600 (onboard) vs AMD Radeon™ R7-M260DX - 2GB

500GB HDD vs 500GB HDD + 8GB CacheSSD

17.3" scherm (1600 x 900) vs 15.6" scherm (1920 x 1080)

Ik heb nu een 17". Maar of nu 15" of 17" wordt maakt me niet zo uit.

Ook een goed geluid is voor me belangrijk.

Maar als je niet kijk naar 15 of 17" welke van deze 2 springt er dan echt uit qua prestaties en kwaliteit?

Wil er Football Manager en SimCity mee kunnen spelen en verder muziek luisteren en films streamen en internetten.

Welke van deze 2 is beste?

Hoi,

Welkom op Helpmij.nl

De Lenovo met de r7 260 videokaart zal met games beter presteren maar of je er echt wat van kan verwachten vraag ik me af denk dat je budget wat laag is om te gamen;)

Laatst bewerkt:
Hey,

Dank je.

Betreft gamen hou ik het eenvoudig. Doe eigenlijk alleen wel eens football manager en sim city.

Is een quad core niet beter dan duo core?

En is 2.6 ghz sneller dan 2.1 ghz?

Veel zegge intel altijd beste is ik ook. Maar nu gaf een winkel me tip qua videokaart voor die z50 te gaan.

Hoi,

Inderdaad intel zal over het algemeen beter gevonden worden maar dat wil niet zeggen dat amd slecht is en daarom zou ik voor de betere videokaart kiezen maar ik blijf van mening dat je net even te weinig game plezier zal hebben

Momenteel heb ik de volgende laptop:

Acer Aspire 7730ZG

CPU en moederbord
CPU/SoC Intel Pentium Dual Core T3200
Snelheid 2GHz

Geheugen
Geheugengrootte 3GB
Geheugentype DDR2 (SODIMM)

Opslag
Hardeschijftype 5400rpm HDD
Opslagcapaciteit 320GB
Optische Drive Type DVD+/-RW DL

Scherm en videokaart
Schermdiagonaal 17"
Resolutie 1440x900 (WXGA+)
Videochip GeForce 9300M GS

Interfaces
Video uit D-Sub (VGA), HDMI
Verbinding (USB/FW) 4x USB 2.0
Verbinding (Ethernet) Ethernet 1Gbps
Verbinding (wlan) 802.11n

Belangrijk voor mij:

Kunnen internetten
Muziek kunnen luisteren
Word/excel kunnen werken
You tube kijken
Films streamen en kijken via labtop op tv met hdmi
Football Manager & Sim City kunnen spelen
Film kunnen bewerken

----

Je moet ook aan me budget denken.

Me oude was ook rond 550 a 600 euro.

Welke labtop heb jij?

Hoi,

Tja begrijp dat je budget het probleem is maar ik zou nog even door sparen je zit niet zonder dan zal je football manager beter kunnen spelen . En dit is mijn notebook.

Een zg. losse kaart is inderdaad vaak beter in dit geval een amd maar zou ook een Nvidea kunnen zijn

Laatst bewerkt:
Nou me huidige laptop begint het te begeven... beeldscherm. Door scharnier waar beeldschermkabel door loopt.

Jij heb wel een super laptop volgens mij.
Maar zo'n gaming laptop heb ik ook weer niet nodig. Soms game ik maanden niet.

Jij zou als je zou kiezen tussen deze 2 gaan voor de intel 17"?

Hoe weet je dat in die 15" een losse kaart zit en die intel geen losse kaart is?

Dus in die 15" kan je ooit altijd nieuwe videokaart in doen en in die 17" niet.

15" is wel minder ghz dan die ander. 2100 om 2600.

Met me huidige laptop van zelfde prijsklasse al was dat 5 jaar geleden kan ik die games goed spelen.

Hoi,

Bij de intel staat toch onboard bij de specificatie en de amd is een losse maar vervangen is vaak toch geen optie in een notebook

Weer wat geleerd ;)

Dit kreeg ik als advies van winkel. ..

Op een moment dat iemand een spel wil spelen (zelfs al is dat spel niet super zwaar) dan zal er echt gekeken moeten worden naar een notebook met grafische kaart. Intel® HD Graphics moet dan echt vermeden worden, deze snoepen ook nog eens van het interne geheugen af. De huidige notebook van de klant heeft een NVIDIA GeForce 9300M GS - 512 MB videokaart. Verder wordt is vaak een vereiste voor de meeste spellen een 2,2 Ghz dualcore.

Een geschikter model zal dan ook zijn de Lenovo Z50-75-AMD-FX7500. Dit is een quadcore met een videochip welke zijn eigen 2GB heeft. Hoewel dit zeker niet de snelste grafische mogelijkheid is zal deze genoeg zijn voor Footbalmanager en Sim City.

Beste iamsander,

Bij toeval kwam ik jouw reactie tegen van grofweg twee weken geleden.

Zelf heb ik wat uitzoekwerk gedaan over de Z50-FX7500 en daar kwam bij toeval uit dat de videokaart daarvan het uitermate goed doet bij The-Sims 4 en FiFa 15:

Bekijk bijlage 228695

Wellicht dat Fifa 15 niet helemaal goed is te vergelijken met jouw foobal game maar je hebt iig een idee wat er mogelijk is.

Je kan het zelf hier bekijken:
http://www.notebookcheck.net/Computer-Games-on-Laptop-Graphic-Cards.13849.0.html

Vink de M260 en M265 aan klik dan boven op restrict dan zie je alleen die videokaarten.
Weet je welke videokaart bv een Intel systeem gebruikt vink deze dan ook aan dan kun je goed vergelijken.

Heb je nog vragen reageer dan hieronder of via een persoonlijk bericht.

Iig succes met de aanschaf mocht je deze nog niet hebben gedaan.

M.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan