Lenovo IBM Thinkcentre 8132-77G

Status
Niet open voor verdere reacties.

cuperuskevin

Gebruiker
Lid geworden
18 nov 2011
Hallo beste mensen,

Ik heb nu al heel lang dit probleem...
Ik heb een Lenovo IBM Thinkcentre 8132-77G maar het probleem is dat als ik hem aan zet dat hij niet op wil starten.
Dit gebeurt er:
- CPU Fan Draait 100% Snelheid
- Power led brand heel lichtjes
- Scherm blijft zwart

De computer hing vast toen ik een MMORPG ging opstarten...
Hij hing vast ik zetten heb uit en weer aan en toen deed hij niks meer..
Vragen,? Vraag ze! Please help mij met dit probleem ik moet hem zo snel mogelijk aan de praat krijgen!

Het lijkt erop dat er een onderdeel van je pc is gesneuveld... Ik ben bang dat het je processor is, maar 100% zeker ben ik niet. In ieder geval zou je een nieuwe pc moeten hebben, tenzij je niet bang bent om je handen "vies" te maken aan een klein beetje troubleshooting in de pc!
De keus is aan jou: durf je zelf in je pc te rommelen, of ken je iemand die het voor je kan doen? Of wil je liever een nieuw systeem, aangezien de kans niet erg groot is dat je pc nog te redden is (afgezonderd van tweedehands spul erin stoppen...)

Ik heb 3 775 Socket CPU's en heb ze alle 3 al geprobeerd dus en nogsteeds geen positief resultaat
Ik heb al vaker in de pc lopen te rommelen maar nogsteeds geen resultaat ermee opgebracht
Heeft u suggesties wat ik kan doen?

Hoor je geen piepjes? Heb je eventueel nog een los reepje geheugen? Haal al het geheugen er uit, en test elke keer 1 reepje geheugen in een ander bankje. Daarna met een ander reepje proberen. Als dat niet werkt, is je moederbord kapot (of alle reepjes geheugen...).
En geen "u" A.U.B. !!!

ik hoor geen piepjes en met de ram heb ik al geprobeerd en nogsteeds niks opgeleverd..
En hoe kan het moederbord dan opeens kapot gaan.. ik open de een MMORPG en dan gaat het niet zomaar kapot!
PS: Waarom geen U?

Is je computer toevallig heel stoffig van binnen? Anders kan het zijn dat hij daardoor overleden is (slechte warmteafvoer>oververhitting)
offtopic: veel berichten =/= volwassen

Hm, dan is hij misschien gewoon versleten...
Of het kan zijn dat de voeding kapot is... Er is dan een kans dat je moederbord nog leeft. Heb je een andere voeding om te testen?

Helaas, dan is mijn enige conclusie dat het moederbord kapot is... Daar kan je niets aan doen, omdat het zo'n oude pc is. Je zou natuurlijk ook een tweedehands moederbord kunnen kopen, maar ik ben nooit zo voor tweedehands pc spullen...

Wat ik nu nog bedenk: heb je er een losse videokaart in zitten? Haal die er anders uit en start dan op de onboard grafische kaart.
En als je het nog niet gedaan had: alle stekkers uit het moederbord halen, behalve de stroomconnectors en on/off en reset switch en de power en HDD ledjes. Probeer dan de pc op te starten, start hij niet>nieuwe pc, start hij wel>één voor één weer stekkers erin en kijken waar het probleem ligt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan