Op mijn Lenovo R61 staat Windows 7 en daar heb ik ooit Suse Gnome cd-versie bijgezet als dual boot. Die wil ik upgraden met de volledige dvd-versie maar tijdens upgraden krijg ik een foutmelding en gaat het niet verder. Vervolgens besloten W7 en de cd-Suse helemaal te verwijderen met Dban (heb ik vaker op andere machines gebruikt om met een schone schijf te beginnen). Maar Dban doet het tot mijn verbazing niet en stopt. Ook de harddisk-format opties van Suse en van W7 doen het niet. Als alternatief getracht de dvd-Suse als 'nieuw' te installeren in de verwachting de keuze te krijgen 'hele schijf gebruiken' (net als bij Ubuntu). Maar ook die optie krijg ik niet. Wel optie om naast W7 en de cd-Suse te installeren. Kortom: ik kan er wel iets bij installeren, maar niets verwijderen of upgraden. Nooit meegemaakt. Heeft Lenovo/IBM misschien een (instelbare) beveiliging om verwijderen te blokkeren?
Overigens ben ik geen deskundige die in biossen kan sleutelen of met opdrachtregels kan werken.
Overigens ben ik geen deskundige die in biossen kan sleutelen of met opdrachtregels kan werken.