leopard bug?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Divin

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 nov 2007
Berichten
3
ik heb een G5 2x2ghz met 22 externe hdd's waarop ik leopard (orgineel) op had geinstalleerd, na een tijdje deed de mac helemaal niets meer en starte ook niet meer op, ik heb de schijf opnieuw geformateerd en systeen 10.4 er weer op gezet en softwareupdate er op los gelaten.
Nu kon ik weer werken met de G5, maar... ik had ineens allemaal hangslotjes in het ikoon van de externe schijven en mijn lees/schrijf bevoegdheid kan ik niet veranderen omdat ik daar geen toestemming voor heb, ik heb op gestart als "root" gebruiker en van alles geprobeerd maar mocht niets uitmaken, heb nu inmiddels een MacPro aan het netwerk erbij gehangen en verbonden met de G5 maar daar kan ik ook niets mee aanpassen, netwerkschijven verdwijnen spontaan en krijg ik niet terug, heb daar van alles mee geprobeerd, alleen met een herstart kan ik weer verbinden met de server en m'n schijven terug krijgen.
Heb schijfhulp programma geprobeerd, maar daar kan je alleen de schrijfbevoegdheid van de opstartschijf mee checken en veranderen.
Wie heeft de kennis om mij verder te helpen zodat ik die hangslotjes verwijderd krijg en weer naar m'n schijven kan kopieeren, of bestaat er een programmatje waarmee je de schrijfbevoegdheid van (externe) hdd's kan aanpassen?
 
heb ik allemaal gedaan maar dan moet je het wel mogen veranderen, en de computer staat dat niet toe, zelfs als ik als root gebruiker ben ingelogd helpt t niet
 
leopard bug opgelost met batchmode

Ik heb het programma "batchmode" gedownload en opgestart.
Schijf voor schijf heb ik de lees en schrijf bevoegdheden veranderd (alle hokjes aangevinkt), en bij ingesloten bestanden bijde hokjes aangevinkt.
Het programma geeft een paar keer aan dat het mislukt is, maar ik heb het programma daarna weer een keertje gestart en weer de handelingen uitgevoerd, en toen was alles gelukt, wel moet je eerst de hdd aanklikken, daarna is het hangslotje verdwenen.
Ik heb toen "[alt] info" gedaan, en schijf voor schijf de bevoegdheden nog eens toegepast op de ingesloten onderdelen (knop: pas toe op ingesloten onderdelen...) en het hokje aangevinkt van "negeer eigendomsrechten op dit volume"
Ik kan nu weer kopieeren naar mijn externe schijven, zelfs vanaf de Macpro in het netwerk.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan