leren installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

tvangelder

Gebruiker
Lid geworden
16 jan 2003
mijn kinderen hebben beiden een computer met internetaansluiting. de ene heeft geprobeerd een video aan te sluiten en nu ligt zijn hele programma eruit. de vriend die alles voor ons heeft geïnstalleerd heeft geen tijd, dus ik moet het zelf doen/leren. hoe kan ik mij het best en het snelst oriënteren, wat is bijv. een duidelijk en handig boek om mee te beginnen?

http://go.to/wintips

Kijk even op deze site , leer je vast wel iets van. Begin met fdisk voor het installeren van je nieuwe OS. En ik neem aan dat er in de Biep, wel een boekje is te vinden.

suc6

debes000, meer vragen

dank voor je snelle antwoord. wintips bekeken. alles even onbegrijpelijk. wat is fdisk of OS? laten we maar zeggen dat ik een computer beschouw als een stofzuiger, waarvan ik ook niet weet hoe die werkt als hij het maar doet. dáár moet verandering in komen. kan je me helpen? een goede start geven?

Je wilt leren om te installeren zeg je, nou fdisk is het programma waarmee je op je computer partities kunt maken ( je schijf in drieen delen bijvoorbeeld).

Fdisk staat op een opstartdiskette, Installeren zelf is niet zo moeilijk, als je je computer opstart ( met de opstartdiskette erin) kies je in het menu voor opstarten met cd ondersteuning ( anders werkt je cd speler niet )

Daarna doe je de cdrom van bijvoorbeeld windows 98/ me/ erin, en typt in D: enter ( er van uit gaan dat je alleen een C schijf hebt) en dan verschijnt de dos prompt D.

Achter die D typ je in setup: enter, en dan begint de instalatie te lopen.

Als ie een virtuele drive aan maakt (Wat ie doet meestal) typ je niet in D: enter maar E: enter. Vervolgens weer setup: enter.....etc etc

Zal nog even naar een site voor je zoeken waar e.e.a goed staat uitgelegd, en OS betekend gewoon operating system, dus Winows 98 of ME of 2000 etc etc.

suc6

fantastisch!

dankjewel debes000, je hebt me fantastisch geholpen, dat is precies wat ik nodig heb om te beginnen. ik ga ermee aan de slag.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan