leren progammeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

sander1988

Gebruiker
Lid geworden
5 jul 2007
eej beste medeforummers,
ik lees het een en andere op sites over VBS
ik heb hier wel wat ervaring.
Maar niet genoeg om eigen geadvenceerde scripjes te maken zodat ie alle handelingen autimatisch doet inplaats dat je het handmatig dee.
Ik zou graag een VBS script willen maken die alle fonodige files in Windows p weghaald waardoor je pc trager kan reageren, Dat ik om de zoveel tijd dit scripje runt en dat alle troep binnen 30 seconden eraf is inplaats van dat ik een half uur bezig ben om alle log files etc eraf te halen.
Met een beetje uitleg erbij wat wat doet

Als je wilt leren programmeren zou ik met iets eenvoudigers beginnen en niet meteen een script die je hele PC onklaar kan maken als je iets fout schrijft.

hehe :p
Waar zou ik mee moeten beginnen dan volgens jullie met scriptjes schrijven ?

Zoals al min of meer aangegeven moet je in het begin nog niet al te veel verwachten van het programmeren, en kun je beter met kleinere projecten beginnen.

Als eerste zul je een taal moeten kiezen. Je zou bijvoorbeeld kunnen beginnen met Visual Basic. De express edition kun je gratis downloaden. Om de taal zelf te leren zul je een tutorial of een boek moeten lezen. (denk niet dat je er met één tutorial/boek bent hoor.)

Bij de meeste boeken sluiten ze de hoofdstukken af met wat oefeningen. Dan heb je meteen wat materiaal om te oefenen. An sich kun je met een taal als Visual Basic best snel leuke programma maken. Dus dat motiveert wat meer om door te zetten. In elk geval succes.

Zoals @CoD_NL zegt, zal je eerst een taal moeten kiezen. Hierover moet je goed nadenken wat je wilt gaan doen.
Een andere taal is bijvoorbeeld C++
Ook hier zijn snel wat leuke dingen mee te maken.
Koop een goed boek en gebruik Google om informatie te vinden.

Een andere taal is bijvoorbeeld C++
Ook hier zijn snel wat leuke dingen mee te maken.

Hier ben ik het niet helemaal mee eens. Het kost mijns inziens toch wel wat meer tijd voordat je leuke dingen kunt maken in C++. Alleen een GUI maken kan bijvoorbeeld al een stuk meer werk zijn. (uiteraard kun je bv. C++ Builder gebruiken als IDE, maar dan nog zullen dingen als pointers moeilijke kost zijn voor een beginner)

Maar de TS is uiteraard vrij om te kiezen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan