leren programmeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tamarabo

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2012
vanuit mijn werk als opleidingsadviseur krijgen wij steeds meer te maken met digitaal leren.
vanuit persoonlijke interesse heb ik altijd veel affiniteitg met computers etc gehad.
Zo heb ik voor mijn werk een keer een database ontwikkeld in access. Voor jullie kinderspel natuurlijk maar ik vond het al heel wat.
Ik wil me meer gaan verdiepen in programmeren. Dit dus vanuit persoonlijke interesse maar ook omdat ik richting digitaal leren meer wil weten over de achtergrond en de mogelijkehden van programma's en de keuze die je hierin kan maken.
Ik heb inmiddels begrepen dat er vele soorten programmeertalen zijn en programma's om de te kunnen schrijven. Ik wil graag weten of jullie mij een advies kunnen geven welke taal/programma ik het beste kan gebruiken om te leren programmeren. Ik ben me ervan bewust dat je dit niet zo even doet. Ik zou graag om te beginnen een simpele database willen opzetten. Een soort van CMS systeem maar dan in het klein. Deze zou ik willen koppelen aan mijn outlook als dit mogelijk is?? Ik wil graag leren programmeren zodat ik straks ook e-learning/on-line learningtoepassingen kan ontwikkelen. Hier moeten dus elementen van annimatie in kunnen en web-based zijn.
Kan één van jullie mij adviseren welk pas ik moet inslaan? Ik heb al een basisboek van programmeren gelezen waarin verschillende talen aan de orde zijn gekomen. Nu wil ik graag aan de slag en wil ik graag weten hoe en met wat ik dat het beste kan doen.

Gr tamara

Laatst bewerkt:
Eerst beginnen met HTML5 en CSS3 daarna PHP, MySQL en eventueel Java als je webapplicaties wilt maken. Daarna kan je ook nog eens aan de slag met Ruby en RubyOnRails of Python en Django. Volgens mij kom je al een heel eind met HTML5 en CSS3 PHP.

Als je echt native apps wil maken voor Windows, misschien C#, voor Mac Objective C, en voor Linux Python/Ruby/C++. Python en Ruby werken wel op alle besturingssystemen.

En als je voor Android apps wil maken kan je dat doen met java.

Laatst bewerkt:
Ik raad je aan php en mysql te gaan leren. Heel mooie talen. Het gebruik van mysql databases is erg fijn te combineren met php en daarom maakt het het perfecte duo.

halo, een hele handige site is www.w3schools.com hier kun je aan de linker kant kiezen welke taal je wilt en wordt stap voor stap uitgelegd wat je kunt doen.
Lijkt erop dat je wel vooral online toepassingen wilt maken?

FALSE

w3schools heeft meerdere fouten in het leren onder andere bij php geven ze verkeerde aanhalingstekens aan.
ook bij jquery werkt lang niet alles

FALSE

w3schools heeft meerdere fouten in het leren onder andere bij php geven ze verkeerde aanhalingstekens aan.
ook bij jquery werkt lang niet alles

Ow sorry dat wist ik niet, ik gebruik w3schools zelf wel regelmatig en vindt het fijn, misschien is het wel goed voor de basis.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan