Let op nieuw virus geconstateert

Status
Niet open voor verdere reacties.

Fabio_Nerd

Gebruiker
Lid geworden
12 jul 2006
ABINGDON/GORINCHEM - Beveiligingsbedrijf Sophos heeft een computervirus ontdekt dat informatie over aids verspreidt. Dat maakte de onderneming woensdag bekend.
Inertia Stock

Virusschrijvers willen vaak schade toebrengen aan de computer, maar dit virus lijkt volgens Sophos alleen geschreven om serieuze informatie te verspreiden over aids. Het virus opent een webpagina op de harde schijf van de gebruiker met de melding dat het geen schade berokkent aan de computer.

Volgens Graham C***ey van Sophos denkt de maker van het virus waarschijnlijk dat hij iets goeds doet, maar in werkelijkheid overtreedt hij de wet. C***ey verwacht dat dergelijke 'graffiti-achtige virussen' in de toekomst meer zullen worden verspreid, namens religieuze of politieke groeperingen die hun boodschap willen verkondigen.

Het virus vermenigvuldigt zich via geheugensticks en andere verwijderbare opslagmedia.
(c) ANP/NU.nl

Het is wel een leerzaam virus :D

Dat virus had ik al gezien, virussen gaan zich steeds meer bemoeien met de actualiteit..

Maar wat ik nog steeds niet snap dit is eigenlijk geen virus want het infecteert je pc niet of begrijp ik dat verkeert

Maar wat ik nog steeds niet snap dit is eigenlijk geen virus want het infecteert je pc niet of begrijp ik dat verkeert

Bij deze krijg je alleen informatie over een interessant onderwerp, later krijg je misschien opdingerige informatie over bijvoorbeeld een online winkel.
Het brengt geen schade aan, maar kan toch als vervelend worden beschouwd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan