Hallo,
Ik wil het volgende bereiken in Excel.
Wanneer in een cel de letter A staat, dan moet in een andere cel het getal 25 komen te staan. Wanneer er een B zou staan, dan moet er niets in de andere cel komen te staan.
Waarom deze formule nodig is?
Mijn leverancier heeft de prijslijst in Excel gemaakt. In plaats van dat er een kortingspercentage staat, werken ze met letters die weer een X aantal procenten korting vertegenwoordigen.
A=25%
B=30%
C=33%
enz.
Ik wil het volgende bereiken in Excel.
Wanneer in een cel de letter A staat, dan moet in een andere cel het getal 25 komen te staan. Wanneer er een B zou staan, dan moet er niets in de andere cel komen te staan.
Waarom deze formule nodig is?
Mijn leverancier heeft de prijslijst in Excel gemaakt. In plaats van dat er een kortingspercentage staat, werken ze met letters die weer een X aantal procenten korting vertegenwoordigen.
A=25%
B=30%
C=33%
enz.