• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Letter invoeren en deze laten vervangen door (vaste) Andere tekst

Status
Niet open voor verdere reacties.

PeterBijns

Gebruiker
Lid geworden
25 nov 2008
Bekijk bijlage TEST.xlsBekijk bijlage TEST.xls

Ik heb een bestand waar ik via een letter in te geven in een of meerdere cellen steeds een bepaalde tekst wil ingeven.

In de bijlage staat hoe het er ongeveer uit moet zien.

Ik wil bv als ik in cel B3 de letter D in type 08:00-17:30 komt te staan in die cel maar dan gelijk ook de cellen C3 tm cel F3 de tekst uit de naastgelegen cellen zoals te zien in het voorbeeld bestand.
Bij intikken van een L in een cel wil ik dat in die cel 13:30-23:00 komt en in de naastgelegen cellen de tekst uit het voorbeeld bestand
Bij intikken van een N in nen cel wil ik graag dat er 20:00-04:00 komt te staan.

Ik denk dat dit wel te realiseren is met VBA alleen dat is voor mij abracadabra, dus wil ik graag hulp hierbij.

Alvast reuze bedankt voor het meedenken.

Groet, Peter

Bijlage?
Ik denk dat je dit kan oplossen met een Vlookup (vert.zoeken) functie...

EDIT ah... Bijlage staat bovenaan...

Laatst bewerkt:
Tekst vervaangen

Hoi Ginger,

Dank voor je antwoord.
Als je met vert.zoeken gaat werken blijft de ingevoerde letter staan mijn bedoeling is een D in een cel in te voeren en dat die D vervangen gaat worden door een andere tekst in diezelfde cel en dat de naast gelegen cellen ook worden ingevuld met een van te voren bepaalde inhoud.

De inhoud van de cellen zijn te zien in de bijlage.

Groet, Peter

Bekijk dit bestandje eens met de vert.zoeken formule

Bijlagen

Selecteer de cellen van toepassing.
Ga naar de celeigenschappen en vul in bij aangepast:
Code:
[>2]"20:00-04:00";[>1]"13:30-23:00";"8:00-17:30"

Bij invoer van een drie of groter wordt "20:00-04:00" ingevuld.
De rest is voor 1 en 2.
In onderstaand bestand voor de cellen A1:A3.

Bijlagen

Dank allen voor de door jullie aangedragen oplossingen, Cobbe kwam er het dichtste bij.
Ik heb nog een wens en dat is dat als ik in een cel L ingeef dat die L vervangen wordt door een tijdcode en dat is dank zei Cobbe nu al reeds het geval.
Maar daarbij heb ik de wens dat de drie naast gelegen cellen ook automatisch gevuld worden met een tijdcode.
Dus de naastgelegen cel in kolom C krijgt dan 13:30-16:00 en de naastgelegen cel in kolom D 16:30-19:00 en de naastgelegen cel in kolom E 19:30-23:00.
Dit kan ik oplossen met VERT.ZOEKEN maar dan staan er formules in die cellen en heel soms zijn er afwijkende tijden welke dan handmatig moeten worden ingevuld en dan ben ik die formules kwijt.

Dus graag weer hulp hiervoor.

en alvast weer heel erg bedankt voor het meedenken.

Groet, Peter

Dat kan ook zo maar dan blijft je ingave bereik beperkt tot kolom B

Ik heb er 3 gedaan.

Bijlagen

Cobbe,

Ik wil je hartelijk danken want dit is precies wat ik wilde super gewoon.

Groet, Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan