Letter niet hetzelfde

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lerosa

Meubilair
Lid geworden
23 jul 2001
Berichten
5.159
Hallo, hoe kan het dat als ik mijn homepage maak met een bepaald lettertype, dat die voor mij wel zichtbaar is maar bij een ander niet.. dat betekend dus hoe mooi ik mijn homepage ook maak het geen zin heeft omdat ie bij een ander er heel anders uit ziet.. wie weet hoe dit kan???
 
Hoi, volgens mij moet degene die je website bezoekt, ook dat lettertype op de pc hebben staan. Je kunt wel in bv. paintshop pro, een tekstvlak maken en deze dan als JPG of Gif plaatsen op je site.
 
Oh wat vreemd, ik dacht dat dat met een website niks uit maakte.. en wel bijvoorbeeld in een email dan moet je we hetzelfde lettertype hebben....
jammer want het haalt het effecht van mijn website weg op deze manier...
 
Je kunt op jou computer er screenshots van maken en die dan als plaatjes met tekst op je site zetten
 
Er is een andere manier.
Er is een mogelijkheid om custom lettertypes mee te laten linken op een webpagina waardoor je wel andere lettertypes kan gebruiken op je pagina zonder dat een bezoeker die heeft.
Moet ik even voor je gaan zoeken.

Laat zsm van me horen als ik het gevonden heb.

Olav
 
Gevonden... em-bedded fonts.
Hier bij Webmonkey

Ik hoop dat je engels goed is ;)

Olav
 
Dankje.. ik weet niet of ik eruit kom maar dat zie ik wel.
 
ik heb hier al vaker op geantwoord.

Zoek maar eens naar "weft" op dit forum.

Maar, het is omslachtig. Gebruik gewoon een standaard lettertype, of maak het in swish/firestarter/flash.

t.
 
Graag gedaan, als ik meer tijd had, had ik je graag geholpen, maar dat gaat zeker nog een week of zo duren voor ik tijd heb. :(

Olav
 
Laatst bewerkt:
Ik had hetzelfde probleem, heb het geprobeerd met em-bedded fonts, maar daar werd ik crazy van, het werkte niet, wat ik ook deed, en ik moest telkens weer op m'n andere pcs gaan kijken of het nu goed te zien was of niet.

Heb uiteindelijk voor de jpg oplossing gekozen (stukje tekst als jpg plaatje in website ingevoegd) en achteraf gezien was het een goede keuze van dit te doen :)

Dus ik zou zeggen: breek je hoofd niet over die fonts als het echt niet lukt, maak - als het niet teveel tekst is - er gewoon een prentje van.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan