Letter van Drive verkrijgen

Status
Niet open voor verdere reacties.

tivaro

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 okt 2008
Hoi allemaal, ik heb een autorun programmaatje op mijn usbstick en ik heb daar een aantal opties in zoals: verkennen openen en daarvoor moet ik weten welke letter mijn drive toegewezen heeft. Vanaf die stick runt het programmaatje dus ook.
(Hoe) kan dat?

Groetjes,

Nogal vaag gestelde vraag, maar als het in Excel is:

Code:
left(activeworkbook.Path,1)

Wigi

Sorry,
ik heb een programmaatje gemaakt met visual basic studio dat automatisch opstart (autorun) In dit programmaatje wil ik een aantal dingen doen (schijfgebruik berekenen, knop openen in verkennen) waar ik de driveLetter voor nodig heb, hoe doe ik dat?

Dan moet je in de sectie Visual Basic zijn, en niet in de sectie Visual Basic for Applications. Ik zal een moderator de topic laten verplaatsen.

Wigi

Verplaatst naar de sectie VB

Sorry,
ik heb een programmaatje gemaakt met visual basic studio dat automatisch opstart
(...)
waar ik de driveLetter voor nodig heb, hoe doe ik dat?

Omdat het programma op het schijfje staat, kan je via App.path de locatie opvragen. Zoals al gezegd werd, de driveletter is de 1e, dus:
Code:
[COLOR="SeaGreen"]'vb6[/COLOR]

dim DriveLetterX as string
DriveLetterX = left(app.path,1) [COLOR="seagreen"]'geeft iets van F[/COLOR]

:thumb:

C:\D...\Projects\AutorunSchijf\Form1.vb(286): 'Public Property Left() As Integer' has no parameters and its return type cannot be indexed.
C:\D...\Projects\AutorunSchijf\Form1.vb(286): Name 'app' is not declared.

Ik gebruik microsoft visual .net studio uit 2003 ofzo

De makkelijkste manier zonder DriveInfo() ge***, is je exe-path in te korten (zoals beschreven in de vb6 versie hierboven).

De manier voor .Net is net iets anders namelijk :

Code:
Dim MijnString As String = Application.ExecutablePath.Substring(0, 3)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan