• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

lettergrote van keuzen menu aanpassen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Je hebt een keuzelijst gekoppeld met een cel. In de gekoppelde cel de lettergrootte aanpassen

Je hebt een keuzelijst gekoppeld met een cel. In de gekoppelde cel de lettergrootte aanpassen

Op rij 44 heb ik de keuzen lijst toch niet gekoppeld met een cel . dat velt is daar leeg.

Als je op het pijltje klikt in rij 44 krijg je een keuze menu daar is het lettertype groot genoeg.
Maar als je in het keuze menu iets selecteerd en het komt naast de pijl te staan in de balk dan zou het letter type groter moeten zijn.

Het mag ook in het keuzen menu ineens al groter zijn.

Andere manier,
Gooi die keuzelijst weg.
Noem het bereik z9:z11 "ziek" (geen aanhalingstekens) en geef het gewenste lettergrootte.
Selecteer de cel(len) in rij 44
Kies dat > valideren > toestaan lijst
gegeven =ziek
En je hebt de gewenste letter(grootte)
zie Bijlage

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Andere manier,
Gooi die keuzelijst weg.
Noem het bereik z9:z11 "ziek" (geen aanhalingstekens) en geef het gewenste lettergrootte.
Selecteer de cel(len) in rij 44
Kies dat > valideren > toestaan lijst
gegeven =ziek
En je hebt de gewenste letter(grootte)
zie Bijlage

Dit is ook een oplossing waarvoor bedankt.:thumb:

Maar het pijltje komt pas te voorschijn als je op de cel klikt en dat zou eigenlijk moeten blijven staan zoals bij
de andere keuzen menu's

Maar het pijltje komt pas te voorschijn als je op de cel klikt en dat zou eigenlijk moeten blijven staan zoals bij
de andere keuzemenu's

Heb je gelijk in, weet zo geen andere oplossing

zoals in je andere vraag >> gebruik combobox uit de Werkset >> hier kan je al deze instellingen selecteren bij de eigenschappen v/h object

Zal het maar zo laten ik krijg het niet klaar.
Toch allemaal bedankt voor jullie hulp.:thumb:

Zal het maar zo laten ik krijg het niet klaar.:o
Toch allemaal bedankt voor jullie hulp.:thumb:

Het is nochtans simpel hoor ;)
Beeld >> Werkbalken >> Werkset Besturingselementen >> Klik op icoon linksboven (driehoek -liniaal-potlood) >> selecteer combobox >> klik op icoon rechtsboven(papier-handje) >> Font

Het is nochtans simpel hoor ;)
Beeld >> Werkbalken >> Werkset Besturingselementen >> Klik op icoon linksboven (driehoek -liniaal-potlood) >> selecteer combobox >> klik op icoon rechtsboven(papier-handje) >> Font

Het aanmaken is me gelukt maar weet niet hoe ik er gegevens aan moet koppelen.

Als je dan op data en valideren wil klikken dat gaat niet want dat is dan niet toegankelijk.

Als ik besturingselementen opmaak neem kan ik daar geen cel bereik kiezen daar staan dan maar 4 tabbladen
Grootte
bescherming
kenmerken
web
Het tab blad besturingselementen ontbreekt daar.

Je verwart formulierbesturingselementen met objecten uit de Werkset Besturingselementen
Herlees aandachtig Post #10

Je verwart formulierbesturingselementen met objecten uit de Werkset Besturingselementen
Herlees aandachtig Post #10

Daar heb ik nog nooit mee gewerkt.

ik ga naar eigenschappen door op de combobox rechts te klikken en eigenschappen te kiezen.
Dan krijg ik aan de linker kant een popup menu waar je ook de letter grote kan aanpassen.
Dan zou je de combobox moeten vullen zoals hieronder beschreven.

"Voor het vullen v/d combobox maak je dan gebruik v/d ListFillRange "

Als ik naast ListFillRange iets invul en ga dan in een andere cel staan is ListFillRange terug leeg.
Hoe moet ik daar dan gegevens invoeren.
En moet daar in komen te staan wat je in de combobox wil kiezen of een verwijzing naar cellen.

Sorry voor deze vragen maar heb hier nog geen kaas van gegeten:o

Ik heb in je voorbeeldbestand een combobox uit de Werkset gezet. Bestudeer dit eens grondig

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan