• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Letters en cijfers...

Status
Niet open voor verdere reacties.

cloosen

Gebruiker
Lid geworden
27 dec 2005
In een hele kolom met waarden komen cellen voor met cijfers (bijv 12,50), maar ook met voorloopteksten die variabel zijn in grootte (bijv aardappel 12,50 of appel 25 of kaneel 100,25). Nu wil ik in een nieuwe kolom alleen de prijzen weergeven. Is er een mogelijkheid om alle teksten te verwijderen zodat alleen de prijzen overblijven?

Dank voor het kijken!

Volgens mij kan de spatie uitkomst bieden.
Komt het voor dat tekst uit meerdere woorden bestaat? Bijvoorbeeld
Golden Delicious 1,99? Zo ja dan is het vervelend. Zo nee dan kun je in de nieuw te vormen cellen de volgende formule gebruiken:
=RIGHT(B2;(LEN(B2)-SEARCH(" ";B2)))
In cel B2 staat in dit voorbeeld Aardappel 2,99 en de formule geeft 2,99 terug.
De formules in dit voorbeeld zijn engels. Als je een NL versie hebt kun je kijken of excel dit zelf converteert, maar ik denk het niet. De formule Right wordt in NL Rechts, Len blijft volgens mij Len en search weet ik niet (maar kijk eens bij zoeken. Het resultaat is de positie van een bepaald teken. MISCHIEN WEET IEMAND ANDERS WELKE FUNCTIE DIT IS?)

Als je nu meer spaties hebt moet je proberen of je de meest rechtse spatie op de een of andere manier kunt vinden.

Eyz.. dat werkt al vrij aardig (ik converteer nu op €). Echter soms komt het ook voor dat er nog tekst achter het bedrag staat. Kan ik ook andersom elimeneren.

Bijvoorbeeld apeels peren € 50,20 rechtse kist wordt nu 50,20 rechtse kist.

kan alleen 50,20 dan over blijven?

Om even op Arjee in te gaan: zie bijlage.
Kortom:
bepalen van de positie van een teken in een cel,
door
te zoeken vanaf rechts naar een bepaald teken in een cel
Daar kan je hele leuke dingen mee doen.

Bijlagen

Ha Luc,

En met deze halen we de foutretournering uit B7 er nog ff uit.
Geweldig, hier leren we van ... !!!!

Groet,
V.

Bijlagen

Jullie zijn echt geweldig! Ik heb weer veel geleerd. Dank voor jullie hulp!!! :thumb: :thumb: :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan