Letters M en N worden niet meer weer gegeven

Status
Niet open voor verdere reacties.

jpmr2

Gebruiker
Lid geworden
24 jul 2005
Berichten
39
Op mijn laptop draait ME. De laptop is een Amigus 3600. Sind een tijdje worden de letters M en N vervangen door een vierkantje (open blokje) Ik heb al aardig wat lopen zoeken op helpmij en de site van Windows maar tot op heden kan ik helaas geen oplossing vinden.

Weet iemand wat er aan de hand kan zijn?

JPMR2
 
Gebeurt het overal dat je dan een blokje krijgt? Of is het alleen in Word oid?
 
Uitsluitend in IE (versie 6.0.2800.1106,incl. SP1)

JPMR2
 
Heb je ook iets aangepast op je laptop voordat je dit kreeg?

Je zou eens een Windows Update kunnen proberen, misschien dat er een update voor IE beschikbaar is.
 
Geen aanpassingen aan de laptop gedaan, wel heb ik in de tussentijd wat software geinstalleerd. Om zeker te zijn dat deze niet voor het probleem zou zorgen heb ik de software ook weer (op de juiste manier) van de laptop gehaald, geen verschil in weergave.

Bij Microsoft kan ik geen opdate meer krijgen voor mijn ME / IE combinatie. Om de laptop over te zetten naar XP gaat me iets te ver. Volgens mij gaat dit niet lukken ook, de laptop is nu zo'n 5 jaar oud (733Mhz Pentium / 40Gb schijf )
Ik gebruik de laptop voornamelijk voor het programmeren van tuningsmodules voor automotoren. Veel van deze modules werken via een serieele poort en kunnen niet met een USB poort uit de voeten. De aanschaf van een andere laptop is dus ook nog eens een lastig verhaal. Er zijn haast geen laptops meer te vinden met een serieele poort.

JPMR2
 
Probeer anders een een nieuwere versie van IE.
Ga naar www.microsoft.nl en daar kan je versie 7 downloaden. Misschien helpt dit
En als dat niet werkt moet je toch echt eens gaan kijken naar je charset. Misschien staat hij op Chinese Simplyfied, zet hem op Westers. (dit kan bij landinstellingen bij Configuratiescherm)

Groetjes en suc-6, Rob
 
IE7 en Windows ME gaat niet samen....... en op deze laptop kan geen XP....

De landen instellingen staan op in alle gevallen op Nederlands, ook dat is dus het probleem niet.
Het vreemde is dat het alleen in IE voorkomt. In alle andere programma's heb ik geen problemen. Ook in de taakbalk staat alles zoals het moet zijn, daar staan dus gewoon de M en de N, in de explorer zelf is dit een blokje.

De codering staat op automatich met een vinkje voor West-Europees (ISO)

JPMR2
 
Laatst bewerkt:
Hmm... Wat je misschien zou kunnen proberen (moet je er wel verstand van hebben) is om in de config file van IE (of in het register) het lettertype te veranderen. Ik weet niet zo een twee of je dit standaard kan instellen bij IE... Maargoed. Komt het voor in de webpagina's of alleen in het programma zelf? Als het in het programma zelf zit zou dit goed kunnen helpen, maar voor de webpagina's weet ik niet zeker...
Je zou dus eens moeten zoeken in die bestanden naar Arial. Vervang dit bijv. eens door Comic Sans MS
Dit heb ik namelijk ook bij windows media player geddan (ook bij ME)
Veel suc6!:thumb:
 
Trouwens: Over jou probleem met USB en Serieel: Je kan Seriele hubjs kopen voor USB! Dan heb je 5 seriele pporten op 1 USB poort, voor iets van 10 euro. Of je koopt een nieuwe tweedehands ;)
 
Komt het voor in de webpagina's of alleen in het programma zelf?

Het komt alleen voor in de webpagina's, het programma zelf geeft wel alles goed weer.... Windows.... :confused: :evil:
In ieder geval bedankt voor je tips :thumb:

JPMR2

Ps. van USB naar serieel zou een optie zijn alleen geven sommige tuningsmodules problemen door een te hoge datatransmissiesnelheid (leuk voor galgje) Als de data te snel wordt overgezet loopt de module vast en is er een grote kans op motorschade. De ontwikkelaars van de tuningsmodules zijn helaas niet zo snel als de ontwikkelkaars van computers :)
 
Voor alle zekerheid zojuist Firefox ook nog ff geinstalleerd maar helaas heb ik daar hetzelfde probleem....

JPMR2
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan