Letters met "schaduw" rechts

Status
Niet open voor verdere reacties.

<Mighty Max

Gebruiker
Lid geworden
18 nov 2000
Hoi,

Net een nieuwe PC aangeschaft met Grafische kaart Club3D GF FX5200 AGP 128 Mb.

Als ik nu mijn oude Monitor Iiyama 405 Vision Master S705MT erop aansluit dan krijg ik beeld niet scherp.

Is alsof letters een soort schaduw hebben, vooral bij donkere letters met lichte achtergrond. Resoltie 1024 x 768 is al bijna niet meer te lezen.

Op oudere PC werkt beeldscherm prima !!

Heb laatste drivers van Kaart geladen. Geen verschil.

Iemand een idee ??

Vraag 2 : Hoe komt het dat monitors (CRT) vaak gaan "piepen" bij opstarten (alsof een krekel in je kamer loopt) ?? Wordt na verloop van tijd minder (warm worden ?)

Alvast dank !!

Max

Vraag één: probeer de vernieuwingsfrequentie eens wat lager te zetten, misschien dat het werkt (eigenschappen beeldscherm --> Tabblad beeldscherm).

Vraag twee: geen idee. :confused:

Geplaatst door <Mighty Max

Vraag 2 : Hoe komt het dat monitors (CRT) vaak gaan "piepen" bij opstarten (alsof een krekel in je kamer loopt) ?? Wordt na verloop van tijd minder (warm worden ?)

Op de eerste vraag, heeft Admin_Frisian je al geantwoord. Wat je 2° vraag betreft: als het al oudere monitors zijn, zou het kunnen, dat in het hoogspannings gedeelte, bepaalde componenten niet meer 100% functioneren. Dit veroorzaakt een "oscilatie" en zo hoor je dit. Na het opladen van bepaalde condensatoren zal dit dus verminderen en zelfs stoppen. Maar..... dan zijn die monitors dringen aan herstelling toe. Anders..........

Dit is natuurlijk een technische uitleg, waar je waarschijnlijk niet veel wijzer van geworden bent. Maar ja. Dit was mijn visie hierover.

Kan geen kwaad, is vast te verhelpen door gewikkelde componenten
(lijntrafo, correctiespoeltjes, afbuigspoel) in de lak te zetten

Geplaatst door lokoloko
Kan geen kwaad, is vast te verhelpen door gewikkelde componenten
(lijntrafo, correctiespoeltjes, afbuigspoel) in de lak te zetten

Dat is inderdaad zo, maar dan moet je ook technisch onderlegd zijn, anders .....

Helaas

Hoi,

Alle goede tips ten spijt, werkt dus niet.:(
Heb frequentie verwisseld van 60 naar 120, maakt nix uit.
Heb videokaart in "oude" PC gezet, resultaat 't zelfde, ook daar dus dubbele letters.
Met de built-in videokaart op nieuwe PC geen probleem.
Heb wel nu met scrollen een "zwemmend" beeld.

Conclusie : Kaart is niet in orde, denk ik....

Kosten voor bijbetalen nieuwe kaart was € 45 dus wereld vergaat niet meteen, maar breng wel terug.

Mee eens ??

Ennuh, ik kan echt niet in monitor duiken om spoeltjes te gaan lakken, daar heb ik dus echt helemaal geen verstand van. :8-0: Laat graffiti aan anderen over....

Max

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan