Lettertype aan een site meegeven

Status
Niet open voor verdere reacties.

g3x123

Gebruiker
Lid geworden
23 mrt 2009
Beste,
ik ben bezig met een website te maken in verband met mijn hobby's..
in mijn posters, filmpjes, ... zijn allemaal het zelfde lettertype gebruikt geweest, namelijk prototype.
nu zou ik graag mijn lettertype prototype op mijn website krijgen, maar als men dat lettertype niet heeft dan ziet men automatisch de letters in arial of een ander geselecteerd lettertype.

Wat kan ik doen om de bezoekers mijn lettertype te laten zien? zodat alles goed samenpast.
Ik heb al gehoord dat je het lettertype in de ftp kan zetten,
maar hoe moet dat dan?
(even bijvermelden.. de site is in flash gemaakt, 2x commando+b gaat niet aangezien ik met een scrollbar in de website zit).

Mvg
Kevin

Laatst bewerkt:
Je kan het via een PHP script laten doen, maar ook via Flash. Via het PHP script is het ook nog Google vriendelijk.

Hier een link;

http://www.marcofolio.net/webdesign/use_a_custom_font_on_your_website.html

Ik gebruik het zelf ook, en het enige nadeel wat ik gezien heb is dat het een halve seconde duurt voordat het script de plaatjes gemaakt heeft. Je kunt voor de rest wel een lettertype grootte instellen, als ook de kleur en achtergrondkleur.

Als iemand een betere heeft, hoor ik dat ook graag natuurlijk :)

Met behulp van @font-face kun je de browser van je bezoeker inderdaad het gewenste font laten downloaden en gebruiken. Dat kan van jouw eigen server, maar dat hoeft niet. Helaas werkt dit i.c.m. IE niet goed. Daarbij, ik betwijfel of de licentie van dat font het toelaat. Er staat bij, wat ik zou gauw kon vinden, dat het gratis is voor persoonlijk gebruik maar daar valt dit niet onder denk ik.

Er zijn ook javascript methodes om te zorgen dat tekst er in ale browsers zo uitziet als jij wilt maar eerlijk gezegd weet ik daar niet veel van.

Je kan het via een PHP script laten doen, maar ook via Flash. Via het PHP script is het ook nog Google vriendelijk.

Hier een link;

http://www.marcofolio.net/webdesign/use_a_custom_font_on_your_website.html

Ik gebruik het zelf ook, en het enige nadeel wat ik gezien heb is dat het een halve seconde duurt voordat het script de plaatjes gemaakt heeft. Je kunt voor de rest wel een lettertype grootte instellen, als ook de kleur en achtergrondkleur.

Als iemand een betere heeft, hoor ik dat ook graag natuurlijk :)
beste, ik was er vergeten bijvermelden dat ik de website heb gemaakt in flash.
maar van het script snap ik niet echt veel... kan je het iets beter uitleggen aub?:)
mvg

Als heel je site in Flash is, dan moet je je lettertype in Flash zelf gaan embedden. Dat is dan weer iets totaal anders als wat ik jou gegeven had. Het door mij gegeven was enkel en alleen als je normale tekst (HTML) om wilt zetten naar een gewenst lettertype.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan