lettertype altijd te groot

Status
Niet open voor verdere reacties.

denickmans

Gebruiker
Lid geworden
17 jan 2002
Als ik in dreamweaver men letterype kleiner maak gaat dat maar tot pakweg de grote van de tekst die je nu leest...kan ik dit niet nog kleiner maken?ook al verklein ik de waarden nog harder...er treed geen verschil op...hoe komt dit?

**** seg...hoe komt dat nu weer...verander je dan gewoon de instellingen van je browser ofzo?

Het is hetzelfde als in het menu Beeld de tekengrootte te veranderen, alleen de Ctrl+Scrollwheel is een handige sneltoets, voor dezelfde functie.

en kan ik dan instellen dat als mijn site geopend wordt bij iemand dat deze instelling bevoorbeeld altijd veranderd naar gemiddeld?of gaat dat niet?

Geplaatst door denickmans
en kan ik dan instellen dat als mijn site geopend wordt bij iemand dat deze instelling bevoorbeeld altijd veranderd naar gemiddeld?of gaat dat niet?
Style is the trick........

Dit in de head:
<STYLE TYPE="text/css">
<!--
.info {font-family:verdana, tahoma, arial, ms sans serif;font-size:12;}
-->
</STYLE>

Dit in de body:
<div class="info">
hier je tekst
</div>

In de style geef je de grootte aan en lettertype.
Wijzig 12 in 2 en zie.
In de body roep je dit met class aan.
Nu kunnen bezoekers geen grootte meer kiezen.

Voor ander tekstdeel kun je nog een info maken -kleiner of ander lettertype-, en dan info2 noemen.

:cool:

bedankt, dat ik daar niet aan gedacht heb...maar ja daar zijn jullie natuurlijk weer voor e!
Merciiiiiiiiii!

.info {font-family:verdana, tahoma, arial, ms sans serif;font-size:12;}

12 wat?

12px ,12pt , 12em, 12%??

Overigens is het netter om er een relatieve waarde aan vast te knopen. Hierdoor valt te tekst _wel_ te vergroten door de gebruiker. (wel zo handig voor slechtzienden)...

t.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan