Lettertype die je niet hebt in een sjabloon

Status
Niet open voor verdere reacties.

Xpander

Gebruiker
Lid geworden
18 nov 2004
Iemand waarvoor ik een sjabloon moet aanpassen gebruikt het lettertype Universe 45 light. Hij wil het sjabloon zo hebben dat hij geen andere lettertype kan kiezen dan Universe 45 light (normaal gesproken kan je via aanpassen -> lettertypen het gewensde lettertype op je werkbalk slepen).

Dit lettertype zit echter niet standaard bij Windows geleverd en deze heeft hij dus zelf aangeschaft.
Is er een manier om zonder dit lettertype in bezit te hebben wel zo'n knop aan te maken?

Ik heb er al heel lang naar gezocht maar kon geen manier vinden.. :confused:

Groeten,
Frederik

Als je mij een document stuurt met dat lettertype erin en ik heb het niet dan zal word dit zelf netjes aanpassen.
En dan naar een lettertype wat er dicht bij in de buurt komt.

ja maar dat is het probleem niet.
Ze willen een button voor een lettertype wat ik niet tot mijn beschikking heb.
Hoe maak ik die button?

Laatst bewerkt:
mjah.. doen moet ik er voor dokken.. ik ga wel weer er achteraan bellen voor die font.. zucht.. dat gaat weer dagen duren.. :confused:

Hai, :D

Weet je zeker dat nergens dat Font voor niks te downen is? (Zal later nog wel eens kijken)

Word heeft ook een optie om een lettertype op te slaan bij een document.
Als jij het document maakt op een pc waar dat lettertype op staat kun je het insluiten in het document.

Bij Extra/Opties/Opslaan/True type lettertypen opslaan.
De omschrijving:
TrueType-lettertypen insluiten Hiermee slaat u de TrueType-lettertypen die in dit document zijn gebruikt, samen met het document op. Andere gebruikers die het document openen, kunnen deze lettertypen weergeven en afdrukken, zelfs als die niet op hun computer zijn geïnstalleerd.

See Yah! :thumb:

Dat insluiten van het lettertype is wel een goed idee! :thumb:
Dat zal ik eens voorstellen.. want ze mailen ook regelmatig bestanden naar bedrijven. Dan hebben ze niets aan dat mooie font dat ze gebruiken.

Bedankt voor de tips en het antwoord op de vraag is dus:
Nee je kunt niet een button maken voor een font in een sjabloon als je het font zelf niet hebt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan