Lettertype in tekstvak van rapport wordt niet bewaard of opgeslagen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Martinakc

Gebruiker
Lid geworden
17 aug 2020
Hallo beste lezer,

Ik ben nieuw en gebruik Access 2011.
Bij het maken van een rapport wil ik het lettertype Matura MT in tekstvakken gebruiken.
Na opslaan en sluiten blijft dit keurig bewaard.
Maar na sluiten van Access en het opnieuw openen ben ik het kwijt en is het veranderd in 'Times New Roman (detail).
Hoe kan dat en voorkom ik dat?

Bedankt

Dat zou niet moeten kunnen, dus hier is wellicht iets vreemds aan de hand. Access 2011 is dacht ik een Mac versie, klopt dat?

Dat zou niet moeten kunnen, dus hier is wellicht iets vreemds aan de hand. Access 2011 is dacht ik een Mac versie, klopt dat?

Dank voor reactie.
Zou inderdaad niet kunnen, heel vreemd.
Herstel: ik heb Microsoft Office Pro+ 2010, versie :14.0.7257.5000 (32-bits) op Windows 10

In 2010 ben ik dit probleem nooit tegengekomen. Heb net ook nog even getest, en uiteraard niet kunnen reproduceren. Kun je een voorbeeldje posten?

OctaFish, bedankt voor je reactie,
Ik kan best een voorbeeld posten, maar een afdruk van het rapport met de Matura MT of Times New Roman, wat de standaard lijkt , heeft denk ik niet zoveel zin.
Hierbij geef ik wel even een preciezer beeld wat er eigenlijk gebeurd.
1. Heb een rapport met een tekstvak en letertype Matura MT of willekeurig enig ander letttertype.
Afdrukvoorbeeld is prima.
2. Opgeslagen en Sluiten.
3. Access afsluiten
4. Access weer openen met SHIFT.
5. Rapport weer openen in afdrukmodus: lettertype is nu weer Times New Roman.
6. Open het weer in Ontwerpweergave, doe niets maar sluit zonder opslaan.
7. Open weer het afdrukvoorbeeld en voilà de gekozen Matura staat er weer!

Het lijkt mij dat Access steeds een standaard lettertype (hier Times New Roman ) gebruikt ipv alle andere letterypes.
Als ik de lijst aanklik dan zie ik bovenin zonder de dubbel T , Ariel en Times New Roman staan!!
Moet daar dan ook niet de andere gebruikte lettertypen staan?
Ik heb even naar instellingen, ofwel opties, gekeken, maar geen oplossing gevonden.

Ik hoop dat je hiermee verder kunt.

MVG Martin

Ik kan best een voorbeeld posten, maar een afdruk van het rapport met de Matura MT of Times New Roman, wat de standaard lijkt , heeft denk ik niet zoveel zin.
Nee, dat klopt. We moeten de database zien, niet een plaatje. Overigens is bij mij Times New Roman echt niet het standaard lettertype :). Welke printer gebruik je? Probeer er eens een andere printer aan te hangen?

Nee, dat klopt. We moeten de database zien, niet een plaatje. Overigens is bij mij Times New Roman echt niet het standaard lettertype :). Welke printer gebruik je? Probeer er eens een andere printer aan te hangen?

Dat bij jou Times New Roman niet het standaardtype is zette me aan het denken. Nu zag ik dat in het Lint je een keuze kon maken uit [Fonts]. Dit stond op [Kantoor-klassiek]: Ariel + Times New Roman.
Ben hier overigens nooit geweest, maar dat terzijde. Heb hem op [Kantoor2]: Calibri-Cambria gezet. EN ZIEDAAR probleem opgelost. Vind het heel Bizar en vreemd. Begrijp het dus niet.
Maar wat is de meest gangbare of standaardinstelling? Alvast bedankt voor aandacht, het heeft geholpen naar het juiste antwoord!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan