Lettertype in Word en Paint Shop Pro terugvinden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mijmezelfenik

Gebruiker
Lid geworden
1 feb 2007
Hallo,

Ik heb een lettertype gedownload van internet. Deze heb ik "geinstalleerd" via configuratie, lettertype. Helaas vind ik de lettertype niet terug in het rijtje in programma van Word en Paintshop pro.

Het valt me zowiezo op dat niet alle lettertypes in die programma's beschikbaar zijn.
Neem bijv. Lucida, daar staan er een stuk of 12 in de configuratie, maar er zijn maar een stuk of 7 beschikbaar in de genoemde programma's.
Hoe krijg ik dat lettertype in de programma's. (Liefst in PSP)

Alvast bedankt

Hmm als ik een nieuw lettertype heb dan hoef ik niets te installeren ik zet hem gewoon in C:\Windows\Fonts en start vervolgens het programma waarmee ik ze wil gebruiken (opnieuw) op.

Wat betreft de lettertypes die niet beschikbaar zouden zijn zoals b.v. Lucida, daar zitten ook de varianten italic en bold tussen, die zie je niet in de lijst staan maar worden wel gebruikt als je de betreffende lettersstijl kiest.

Voor het geïnstalleerde lettertype...ga eens naar je map Fonts, zoek het lettertype op en open dat (je krijgt dan een voorbeeldvenster te zien), laat het open staan en ga vervolgens naar PSP.
Als alles klopt heb je nu (zolang dat voorbeeld openstaat) wel de beschikking erover, mocht dat nog niet zo zijn dan is er wat anders aan de hand.

Ik neem aan dat het wel om een Truetype Font gaat? Er is veel te vinden over lettertypes op Microsoft. Zelfs de geinstalleerde printersoftware is van belang.

Een overzicht van alle aan lettertypen gerelateerde Microsoft-sites.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan