Lettertype op iPad iPhone en iPod Times new Roman

Status
Niet open voor verdere reacties.

JoepdeJong

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2012
Berichten
91
Zodra je mijn joomla website bekijkt op de iPad, iPhone of iPod staat het lettertype in times new roman,
ondanks dat het 2e lettertype (dus als het 1e lettertype het niet doet) op arial staat...
Wat kan je hier aan doen?
 
Hallo Joep dit is kennelijk de oorzaak en wat ik ervan af weet en vond.

de font-tag kan drie attributen bevatten:
1.face = het lettertype
2.color = de kleur
3.size = de grootte

‹font face="verdana, arial, sans-serif"›Deze tekst zal weergegeven worden met het lettertype 'verdana'. Mocht die lettertype niet op de computer van de bezoeker geïnstalleerd zijn, zal Arial genomen worden. Mocht dat er niet op staan, kiest de browser voor een schreefloos lettertype, dwz een lettertype zonder schreven, de kleine krulletjes op het einde. ‹/font› Lees hier het beknopte artikel. Klikje
 
Het is al opgelost, het probleem was dat ik in de span ook de font-family had opgegeven, daardoor stond het dubbel waardoor de '2e' font-family het niet deed.
 
de font-tag kan drie attributen bevatten:
1.face = het lettertype
2.color = de kleur
3.size = de grootte

‹font face="verdana, arial, sans-serif"›
De font tag is al jaren geleden afgeschaft, geen goed idee om die nog te gebruiken dus. Normale stukken tekst hren tussen <p></p> te staan. Met CSS kun je dan font, grote en kleur aangeven.
Code:
p{font-familiy:Arial; color:#000; font-size:12px;}
Dit werkt dan op iedere paragraaf waar dat CSS bestand geladen is. Eeen stuk overzichtelijker dan in iedere font tag apart aangeven wat er moet gebeuren.
 
De font tag is al jaren geleden afgeschaft, geen goed idee om die nog te gebruiken dus. Normale stukken tekst hren tussen <p></p> te staan. Met CSS kun je dan font, grote en kleur aangeven.
Code:
p{font-familiy:Arial; color:#000; font-size:12px;}
Dit werkt dan op iedere paragraaf waar dat CSS bestand geladen is. Eeen stuk overzichtelijker dan in iedere font tag apart aangeven wat er moet gebeuren.

Dat klopt en daar heb je helemaal gelijk in. Het staat eigenlijk ook al vermeld in mijn klikje, en gelijk in de eerste alinea.
 
Als je weet dat het afgeschaft is, waarom adviseer je het dan nog?
 
Ik adviseer hem helemaal niet. Ik help alleen maar naar mijn beste vermogen. Als je op dat klikje klikt, dan staat er toch gelijk wat bedoeld word en dan is dat toch duidelijk wat hiermee bedoeld wordt. "Het gebruik van 'Font' als attribuut is niet meer toegestaan volgens de W3C-richtlijnen. Opmaak van html wordt met CSS gedaan. Maar ik wil er geen eindeloze discussie van maken natuurlijk. Het is maar hoe je het bekijkt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan