Lettertype probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

lucky1

Gebruiker
Lid geworden
16 feb 2007
Hallo,

ik heb hier word 2000 en heb een font gedownload namelijk eras light, wat ze veel gebruiken in sjablonen. Maar als je het lettertype wil kiezen als je wil beginnen met typen zegt hij dat het niet geinstalleerd is en gebruikt hij dus gewoon arial.

Maar als je al een bestaande zin hebt in arial, en je wijzigd hem in Eras light wil het wel...hoe kan het dat ik hem niet eerst kan kiezen voordat ik type maar wel als ik een bestaande tekst wil wijzigen?

Kan het iets zijn met licenties of iets anders?

Dank je wel.

heb je het lettertype geïnstalleerd via het configuratiescherm of gewoon gekopiëerd?

steven

Ik heb hem gekopieerd via de FONTS in de winnt directory... En als ik kijk bij de lettertypen in het config scherm staat deze er ook tussen...hoe kan dat?

Laatst bewerkt:
als je in het configuratiescherm de fonts opent, kan je bij Bestand - Lettertype toevoegen kiezen. ik zou het op deze manier proberen.

steven

als je in het configuratiescherm de fonts opent, kan je bij Bestand - Lettertype toevoegen kiezen. ik zou het op deze manier proberen.

steven

Heb ik gedaan en op mijn pc werkt het goed...maar op de pc van de andere gebruiker werkt niet goed. Dus hoe kan dit dan?
kan het aan het netwerkprofiel liggen?

het zou kunnen. hernoem de normal.dot eens. misschien is het dan ook opgelost.

steven

En waar moet deze file te vinden zijn? ik kan hem niet vinden namelijk.
en hoe moet ik hem renamen?
Je gaat in Word naar extra - opties - bestandslocaties en je kijkt waar de usertemplates staan. dan sluit je Word en je verandert in de verkenner de naar naar old-normal.dot. Als je Word opnieuw opent, wordt er een nieuwe normal.dot aangemaakt.

Op dit moment werkt het bij mij en mijn collega, ik sluit hem als hij ook blijft werken.

bedankt voor nu!

Hoi,

In WinNT of 2000 (mogelijk ook in WinXP Prof maar dat weet ik niet zeker) is de map waarin de fonts staan niet dezelfde als in WinXP.
In WinXP staan de fonts in de map C:\Windows\Fonts\

Kan dit een oorzaak zijn?

Nouja hier is de dir: C:/Winnt/fonts dus het is ongeveer gelijk. maar als hij via opmaak de lettertype moet kiezen en hij scrollt omhoog werkt het wel, maar als je hem rechtstreeks kiest (Via de taakbalk) blijft hij gewoon in arial typen.

Dus je moet het via een omweg kiezen om er gebruik van te maken. Maar dat moet niet kunnen vind ik

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan