lettertype probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

evelyne369

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 jun 2007
Berichten
3
Hallo!!!

Ik heb een probleempje: ik zou graag het lettertype "script" dat van de site www.betterfonts.com komt, gebruiken voor in Word kerstkaartjes te maken. Maar Word leest blijkbaar enkel de True Type lettertypes. Kan ik dit veranderen op de een of andere manier?

Alvast heel erg bedankt!!!

Evelyne
 
Welke bestanden heb je gedownload dan? Ik vind geen lettertype dat alleen "script" heet op betterfonts.

Een lettertype installeer je door het naar c:\window\fonts\ te kopiëren. :)


Vr.Gr. Egel.
 
Egel,

Ik kom daar alleen scriptina tegen en die laat zich gewoon installeren via configuratiescherm - lettertypen - bestand - nieuw. Vinkje bij kopieren naar
 
Lettertypen met 'script' genoeg te vinden daar http://www.betterfonts.com/search.php?q=script&Submit.x=0&Submit.y=0&Submit=Submit

Overigens hoef je een lettertype niet te installeren, als je het bestand download in een aparte map, dubbelklikt daarna op het lettertype opent zich een voorbeeld ervan.
Zolang dat voorbeeld open staat is het lettertype beschikbaar in ALLE programma's die je daarna opent.
Voordeel hiervan is, je houdt de 'fonts' map van windows klein. Windwos leest namelijk de hele fontmap in tijdens het opstarten, een grote fontmap zal dus ook trager opstarten tot gevolg hebben.
 
Zolang dat voorbeeld open staat is het lettertype beschikbaar in ALLE programma's die je daarna opent.
Handig! :thumb:

Nooit geweten, het werkt zelfs onder Windows 98. :)


Vr.Gr. Egel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan