lettertype veranderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ukkie82

Gebruiker
Lid geworden
25 aug 2002
hoihoi

als ik mijn website ontwerp in frontpage dan doe ik dit bijv. in lettertype verdana. maar als ik dan op voorbeeld klik of ik ga het uploaden dan staat het ineens in times new roman. hoe kan ik dit oplossen?? in de code staat niets over lettertype/fonts. heb al een regel toegevoegd met welk lettertype hij moet pakken maar dan werkt ie niet meer.

Een voorbeeld van de code is inderdaad erg handig. ;)
Het zou zo kunnen zijn dat de codes van de lettertypes in een .css bestand worden gezet en dat bestand niet goed kan worden gevonden.
Dit is echter maar één van de vele oorzaken die voor het probleem zou kunnen zorgen.
Zet dus even een link naar je website neer of post de code hier, dan kunnen we er voor je naar kijken. :)

<html>

<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1252">
<title>Nieuwe pagina 1</title>
</head>

<frameset cols="150,*">
<frame name="links" scrolling="no" noresize target="rboven" src="frame%20links.htm">
<frameset rows="27%,*">
<frame name="rboven" target="ronder" src="frame%20boven.htm">
<frame name="ronder" src="index.htm">
</frameset>
<noframes>
<body>

<p>Op deze pagina worden frames gebruikt, maar uw browser ondersteunt geen
frames.</p>

</body>
</noframes>
</frameset>

</html>

dit is de code. is van mijn index pagina. heb deze site nog niet geupload, 2 andere die ik gemaakt heb al wel, en daarbij heb ik hetzelfde probleem

In het bestand welkom_op_mijn_parfumminiaturen.htm staat op veel plaatsen het volgende:
HTML:
<font face="Times New Roman" size="5">
Dat verklaart dus waarom de tekst in Times New Roman weergeven wordt.
Waar stel je in welk lettertype de tekst moet hebben? Het lijkt me niet dat dit werkt als je dit in de index.html doet.

staat dat er?? meen je:(

euh.. ik stel gewoon lettertype in frontpage in?? in de opmaak gewoon..

zou niet weten hoe dat anders moet?

mmm ik hebhet gezien. maar als ik nu alle times new roman verander in verdana.. dan blijft het grootste stuk tekst nog steeds times new roman want daar staat die regel niet bij...

:$

hmm.. gek zeg.
Ik werk zelf altijd met kladblok maar toen ik net begon met websites maker deed ik het met Dreamweaver.
Selecteer je heel de tekst in frontpage en klik je dan op het lettertype wat gebruikt moet worden? Het zelfde als in word dus? Als ik in Word mijn tekst in een ander lettertype wil hebben en ik selecteer de tekst niet voordat ik het lettertype instel verandert er ook niets ;).

gelukt :D

thanx..
ennuh... :$ die nieuwe site he.. kan ik daar gewoon die regel inplakken met
<font face="Verdana"> ???

Dat is mooi! :D
Bij die nieuwe site moet je op elke plek waar Times New Roman staat het lettertype dat jij wilt gebruiken invullen.
Of je doet het weer via Frontpage. Alles selecteren en dan het lettertype instellen? ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan