Lettertype wijzigen in Vista zoals bij XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

PJnijm

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 feb 2005
Berichten
2.021
Heb pas Vista geinstalleerd, maar kan niet echt blij zijn met dit kleinere lettertype. Ik vind het erg kriebelig. Zou graag hetzelfde lettertype willen hebben van XP. Hoe doe ik dat? En wat is het lettertype in XP?
 
Ja maar alles is veel kleiner dan bij mijn oude XP 15 inch scherm. Zeer irritant. Heb nu een 20 inch scherm maar met kleinere letters...
 
Als ik het scherm waar ik nu achter zit ( een 17"schermpje ) op 1280x1024 zet, moet ik ook een dubbele leesbril opzetten.
Daarom staat hij hier op 1024x768
 
Wat ik eigenlijk wil is hetzelfde lettertype als bij XP. Vind de pagina's nu niet lekker lezen. Dat geldt voor elke site. Maar ook bij MSN, de Telegraaf noem maar op. Hoe is het in hemelsnaam mogelijk dat het lettertype kleiner is geworden bij een veel groter scherm. Dit moet toch aan te passen zijn??
 
-configuratiescherm (catergorieweergave--> standaard normaal) dus niet klassieke weergave
-vormgeving aan persoonlijke voorkeur aanpassen
-persoonlijke instellingen
- dan zie je in de linkerkolom een optie op lettertypen groter of kleiner te maken.(DPI aanpassen dus)
 
Dat had ik al gezien Jelpot, maar daarmee kun je niet voor hetzelfde lettertype kiezen. Ik zou graag teksten die afgebeeld worden in MSN Live of de Telegraaf hetzelfde willen zien als bij XP.

Maar Vista heeft voor een andere lettertype gekozen al dacht ik dat dit site afhankelijk was......

Ps hele mooie ogen ;)
 
ja, ik heb ook zitten zoeken naar de optie om het lettertype te veranderen maar kon deze ook niet zo direct vinden...
(in xp had ik ze vandaag nog gevonden maar in vista... helaas)

Ik dacht wel dat ik die optie echter al had gezien in vista.
Maar dat was met een programma denk ik, met tweak vista als ik me niet vergis ofwel tweakVI
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan