Lettertype wordt niet weergegeven als niet geinstalleerd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Clit13

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 jan 2001
Beste...,

Mijn collega heeft thuis een website gemaakt met een bepaald lettertype.
Bij hem werkt de website fantastisch, maar bij een ander niet (altijd).

Hij heeft het lettertype "Arial Unicode MS" (waarschijnlijk standaard XP lettertype) gebruikt.

Als iemand op zijn site komt, krijgt die persoon echter het "Courier" lettertype.
Zie zijn website www.vijverbouw.nl .

Hoe kan hij het voor elkaar krijgen dat zijn website toch tevoorschijn komt zoals hij het bedoelt heeft?
Dus met het juiste lettertype.

Alvast bedankt voor de reactie's.

Mvg,
Dave.

mmm, ik zie geen courier lettertype, misschien bedoel je gewoon Times New Roman want die zie ik wel.

Je moet meerdere lettertypes instellen, en lettertypes die op elke pc staat, zoals gewoon Arial Comic Sans enz.

Voorbeeld:

<FONT FACE="Verdana, Arial, Helvetica" COLOR="#ff0000">tekst</FONT>

Nu komt eerst verdana, als die er niet is komt Arial en als die ook niet word gevonden op de computer gaat ie naar Helvetica, en als die er niet is komt hij op standaard font e ndat is times new roman,

(maar arial zit wel op elke pc d8 ik)

Wat ik zie: http://members.home.nl/mm-kappert/vijverbouwfout.JPG

Mijn collega geeft aan:

Ik zal de HTML regel proberen.
Is het niet mogelijk om het lettertype automatisch mee te laten zenden als iemand op die site komt?

Dus jij bent er nu op geweest, en jij zou nu dan ook het betreffende lettertype krijgen.
Je krijgt dan in de map C:\Windows\Fonts een extra TTF-je te zien.

Is dat mogelijk?

Mvg,
Dave.

nee, dat kan niet. Want dan zou iemand anders hele rare fonts op jou computer kunnen zetten.

Da's jammer....
Maar wat maakt het uit als iemand "heel rare fonts" op je PC kan zetten?

euh, haha, geen idee. Maar dan zouden ze ook andere dingen er misschien op kunnen zetten. Maar zover is windows niet. Misschien een goede tip. :) Maar denk dat ze dat niet gaan doen, qua veiligheid.

Tja ik zie toch nog enig verschil tussen fonts en uitvoerbare programma's als .exe, .vbs, etc.

Maar ja, als Windows het niet ondersteunt houd het gewoon op.

Bedankt voor je antwoord!

groet,
Dave.

Het zou een mooie boel worden als elke websitebouwer z'n eigen lettertype zou kunnen installeren, op een gegeven moment staat je pc vol met lettertype's.

En daar komt nog bij dat niet elk lettertype even lekker leest.

Als je echt persé een lettertype wilt gebruiken dat niet op de meeste pc's staat geïstalleerd, moet je gebruik maken van
weft

Groot nadeel is dat het alleen werkt in Internet Explorer.

Ik zal het aan hem doorgeven....

Bedankt allemaal voor de reacties!

groet,
Dave.

met 'weft' moet je niet doen, als het alleen met IE kan bekeken worden. Want steeds meer gebruikers stappen over op wat anders, ik erger mij ook aan websites die het totaal niet doen met andere browsers.

www.uitgaanscentrumdeklok.nl doet het alleen met IE

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan