Lettertypen via script verspreiden

Status
Niet open voor verdere reacties.

ewoud0612

Gebruiker
Lid geworden
26 mei 2008
Berichten
12
We moeten via ons netwerk een aantal lettertypes verspreiden. Hiervoor hebben we eenbat bestandje gescherven wat via het inlogscript aangeroepen wordt. Het is van toepassing voor Windows XP en Vista. Bij XP werkt het ook, echter doet het niets onder Windows Vista.

PHP:
cd c:\windows\fonts

IF EXIST Dax-Bold.otf goto END ELSE

copy C:\Lettertypen\Dax-Regular.otf c:\Windows\Fonts
copy C:\Lettertypen\Dax-Black.otf c:\Windows\Fonts
copy C:\Lettertypen\Dax-Bold.otf c:\Windows\Fonts
copy C:\Lettertypen\Dax-ExtraBold.otf c:\Windows\Fonts
copy C:\Lettertypen\Dax-Light.otf c:\Windows\Fonts
copy C:\Lettertypen\Dax-Medium.otf c:\Windows\Fonts


:END
Exit
PS: de \ is wel gebruikt in het script alleen door het php-tag niet zichtbaar!

Onder Vista loopt het verkeerd op de tweede regel. Wat kan dat zijn=

Gr
Waldos
 
Laatst bewerkt:
Beter eerst even nakijken waar in Vista die fonts staan én of je daar als gewone gebruiker in kijken kunt. Zover ik weet draaien login-scripts in Vista onder de rechten van de gebruiker die inlogt op het Windows-netwerk, niet onder Administrator-rechten (zoals in XP).
Dit bij elkaar opgeteld kan ik dus aan deze oorzaken denken:
1. De lettertypes staan onder Vista in een andere map dan C:\Windows\Fonts
dit kan bijv het geval zijn als Vista op de D: schijf is geïnstalleerd. Gebruik ipv.
cd C:\windows\fonts
de aanroep
cd /d %windir%\fonts
maar kijk zeker ook na of er wel een map fonts bestaat in de Windows-map van Vista.
2. De map C:\Windows\Fonts kan helemaal niet bekeken worden door een gewone gebruiker
3. Er mag in C:\Windows\Fonts niets geschreven worden door een gewone gebruiker

Daarnaast zit ik met je kopieer-actie te kijken: Je lijkt de bedoeling te hebben om de *.otf bestanden te kopieren, maar waarvandaan? Blijkbaar gewoon vanaf dezelfde map als waar je ze naartoe wilt kopieren... Een duidelijker toelichting zou mooi zijn.
Pas de padnamen in het onderstaande script aan zodat het wél klopt.

Maak het login-script:
cd /d %windir%\fonts

IF EXIST Dax-Bold.otf goto END
copy /Y C:LettertypenDax-Regular.otf %windir%\fonts
copy /Y C:LettertypenDax-Black.otf %windir%\fonts
copy /Y C:LettertypenDax-Bold.otf %windir%\fonts
copy /Y C:LettertypenDax-ExtraBold.otf %windir%\fonts
copy /Y C:LettertypenDax-Light.otf %windir%\fonts
copy /Y C:LettertypenDax-Medium.otf %windir%\fonts


:END
Exit

Succes,

Tijs.
 
Verborgen??

Ik ben zo ver dat ik nu zie dat hij bestanden heeft gekopieerd (in de dos box). Echter als je in de font map zoekt kun je ze absoluut niet vinden! Ze staan er echt niet ook wanneer je het uitvoert als administrator doet hij niets, maar geeft wel aan dat bestanden gekopieerd zijn!
 
Hoe ziet je script er nu uit? Ik meldde al dat de kopieeractie niet klopt (bron + bestemming lijken hetzelfde te zijn).

Gebruik evt., zoals ik gedaan heb,
tags in je citaat, zeker géén PHP-tags!


Tijs.
 
Laatst bewerkt:
de eerste regel:
cd /d %windir%\fonts

heb ik van jou (tijs) overgenomen.

Maar het kopieren gaat vanaf c:\lettertypen naar c:\windows\font maar door de php tag zijn de \ weggevallen!

Nu zie ik in de dosbox dat ze gekopieerd zijn (1 bestand(en) gekopieerd) vervolgens zie ik deze niet in mijn c:\windows\font :eek:
 
Ok, je hebt dus blijkbaar vooraf al ervoor gezorgd dat de map C:\Lettertypen bestaat én dat daar dan de te kopieren .OTF bestanden instaan.

Nu wordt gezegd dat er 1 bestand gekopieerd zou zijn. Dat klinkt als vreemd, maar maak je script nu eens als volgt:

cd /d %windir%\fonts
IF %errorlevel%=="1" ECHO Deze fontsmap bestaat niet! Breek het script af met Ctrl-C
IF EXIST Dax-Bold.otf goto END
copy /Y C\:Lettertypen\Dax-Regular.otf %windir%\fonts\Dax-Regular.otf
copy /Y C:\Lettertypen\Dax-Black.otf %windir%\fonts\Dax-Black.otf
copy /Y C:\Lettertypen\Dax-Bold.otf %windir%\fonts\Dax-Bold.otf
copy /Y C:\Lettertypen\Dax-ExtraBold.otf %windir%\fonts\Dax-ExtraBold.otf
copy /Y C:\Lettertypen\Dax-Light.otf %windir%\fonts\Dax-Light.otf
copy /Y C:\Lettertypen\Dax-Medium.otf %windir%\fonts\Dax-Medium.otf

:END
Exit
 
Laatst bewerkt:
Neej, na ieder bestand wat hij moet kopieren zegt hij: 1 bestand(en) gekopieerd. Maar die bestanden kan je vervolgens niet vinden in de doelmap (c:\windows\fonts) (deze bestaat echt!)
 
Dan lijkt het mij dat je vanuit een login-script geen rechten hebt om te schrijven in de C:\Windows\Fonts map in Vista.

Probeer eens uit met een (domein-)administrator-account, en kijk of de bestanden er dan wél komen te staan.

Tijs.
 
Met deze test-pc zit ik niet in een domein en ben ik administrator op mijn pc!
 
Als administrator het script op je test-pc uitgevoerd, dan werkt het niet?? Indien het inderdaad niet werkt, dan moet het haast wel een rechtenkwestie zijn.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan