LetterTypes

Status
Niet open voor verdere reacties.

nathano12

Gebruiker
Lid geworden
18 aug 2013
beste,

Ik heb een website gemaakt (www.dualcraft.nl). ik heb zelf een lettertype gedownload en toegevoegd aan me website het lettertype is Ubuntu. het werkt perfect en ik heb de titels van de text boxen het lettertype Ubuntu gegeven. ik heb daarna alles opgeslagen en als ik de HTML bestanden open met google chrome of internet explorer zie ik ook duidelijk het lettertype Ubuntu maar, als ik mijn website in de host zet en ik type me link dan heeft de titel opeens een heel ander lettertype. weet iemand hoe ik dat kan oplossen?

Alvast bedankt.

De CSS file verteld niet waar "ubuntu" staat of eventueel gedownload kan worden. Indien het dus niet lokaal geinstalleerd staat, wordt het dus overgeslagen

hoe kan ik dan instellen dat het wel te zien is want ik ken wel andere websites waar het wel gewoon te zien is?

HTML:
@font-face {
  font-family: 'Ubuntu';
  font-style: normal;
  font-weight: 400;
  src: local('Ubuntu'), url(http://themes.googleusercontent.com/static/fonts/ubuntu/v4/_xyN3apAT_yRRDeqB3sPRg.woff) format('woff');
}
h1, h2, h3, h4, h5, h6 
{
	font-family: 'Ubuntu', sans-serif;
	color: #FFFFFF;
	letter-spacing: -1px;
	/* [disabled]margin: 0 0 10px 0; */
}

foutje, gesubmit zonder bijgaande tekst ;) in je CSS file kun je een font-face toevoegen aan je CSS. Beste kun je het font lokaal op je server hebben, maar ik heb even de vrije repository van google toegevoegd.

EDIT: let op als je de tekst direct copieerd, zie net dat de "CODE" tags toch de URL afkorten. als je met je muis erover gaat staat er wel de hele URL

Mod-edit: Dus gebruiken we de HTML-tag in plaats van de CODE-tag ;)

Laatst bewerkt door een moderator:
Oh damn, had ik mijn edit dus niet gesaved :P Aan de TS even veranderen op je site, want ik had de edit gemaakt maar je hebt het niet goed doorgevoerd.

ik heb de code wat u heeft gestuurd in mijn style.css geplakt en in de host gezet maar het werkt nog steets niet.

Ik heb even mijn inspector losgelaten, maar je font wordt ook niet aangeroepen.

Het wordt op alle plaatsen overruled. Met font inspector kan ik nu wel zien dat die geladen wordt, dus dat deel lijkt nu te werken:

Code:
FONTS:

Ubuntu (remote) (woff)
Used as: "Ubuntu"

hij laat ook het juiste font in de inspector zien. Er is dus een probleem met de CSS zelf nu, lijkt het

ja het werkt nu de link was afgekort maar heb hem voluit geschreven en nu werkt hij.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan