Leuk en handig: schudden in Windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nee het nut ontgaat mij totaal.

Niet iets waar ik om gevraagd zou hebben, maar het kan inderdaad wel eens handig zijn!

bedankt voor de tip! is best handig soms, vind over het algemeen trouwens 7 niet zo veel nieuws, iets nieuwer uiterlijk met (Super Handige) pictogrammen op taakbalk en een vlaggetje IPV losse windows defender/ update en meerdere wallpapers tegelijk maar verder niks nieuws toch? (naast veel sneller?)

Dan heb je vast nog niet goed gekezen, WIN 7 heeft juist wel veel (kleine) extra's

ow? ik ben benieuwd? heb ultimate dus hoef niks te missen (behalve WMP en IE omdat ik de EU versie heb :D echt geweldig geen IE en WMP)

bedankt voor de tip! is best handig soms, vind over het algemeen trouwens 7 niet zo veel nieuws, iets nieuwer uiterlijk met (Super Handige) pictogrammen op taakbalk en een vlaggetje IPV losse windows defender/ update en meerdere wallpapers tegelijk maar verder niks nieuws toch? (naast veel sneller?)

Ik dacht dat dat alleen al voldoende zou zijn om uit je dak te gaan! Ik vind de nieuwe taakbalk trouwens ook geweldig, zoals jij ook, maar er zijn meer dingen waarvan ik zeg: eindelijk!
Alleen stouwt Windows nog steeds alles wat je zelf niet bewust ergens anders neerzet op een grote hoop in "gebruikers", en veel dingen kun je daar nog steeds niet echt gemakkelijk wegkrijgen (Bij mij b.v. de thumbnails cache van m'n beeldbewerkingsprogramma, honderden Mb's), maar dat is bij andere OSsen ook zo mottig gemaakt.

ik vind het wel een goede upgrade, maar vind dat er niet zo veel nieuwe functies in zitten, heb trouwens weer iets gevonden: probeer maar eens een klein venster even tegen de bovenkant van je scherm te houden en dan los laten (bijv. klad blok)

Over het "Veel Sneller" is men ook nog niet onverdeeld. verschillende benchmarks op het net geven verschillende uitkomsten.

Veelal is het "Sneller" een gevoels kwestie van de gebruiker en een stukje spiegologise manipulatie van het os. Naast natuurlijk het feit dat men in de thuis situatie meestal vergelijkt met het besturingssysteem dat daarvoor op de machine stond wat alweer een jaar vol aan het lopen was.

Zelrf ben ik een voorstander van 7 en heb ook het gevoel dat 7 sneller en stabieler is. Naast het gevoel dat 7 op multicore processors een beter powermanagement heeft waardoor mijn laptop accu's langer mee gaan.

Daarnaast zitten er in 7 natuurlijk de Homegroup mogelijkheid die Domein machines ook een makkelijke manier geven om de thuis recources te kunnen gebruiken, het native mounten van VHD disks, (sterker nog er van kunnen opstarten) het branchecache verhaal, DirectAcces en nog meer handige opties voor enterprise gebruikers. Maar deze zijn voor de "Gewone" thuisgebruiker minder interessant......

Voor de ondersteuning van anderen vind ik het schudden zeker wel prettig. 1 scherm schudden en alles minimaliseerd behalve het scherm waar de vraag over gaat. Het geeft dan wat meer overzicht. maar he, het is een effect wat op verschillende manieren verkregen kan worden. dus niet voor iedereen nuttig. maar zeker wel lollig.

Andere handige optie is de "WinKey- 1/2/3/4 etc" sneltoets om alle gepinnede applicaties op je taakbalk te kunnen starten

Laatst bewerkt:
Over het "Veel Sneller" is men ook nog niet onverdeeld. verschillende benchmarks op het net geven verschillende uitkomsten.

Veelal is het "Sneller" een gevoels kwestie van de gebruiker en een stukje spiegologise manipulatie van het os.

Ik ben geen meter, maar ik heb 7 in dual-boot met XP SP3 beiden nagenoeg gelijk erop gezet (grote schoonmaak) en 7 is vooral met opstarten een behoorlijk stuk sneller. Heb op beide AVAST draaien, en onder 7 is die zeker 50% sneller compleet werkend. Ook andere opstart delen lijken mij sneller te gaan. Of een foto van 22Mb onder 7 sneller ontstoft is als onder XP weet ik nog niet, maar voor een briefje typen lijkt het me allemaal lood om oud ijzer, en voor het gebruik van internet maakt het ook geen bal uit, daar telt de verbinding. Dus: waar mekkeren we over? Dat het opstarten aanmerkelijk sneller is is doorslaggevend voor de meesten, want daar zit je echt te wachten.
Heb trouwens wel één zwaar minpunt ontdekt gisteren, m'n toetsenbord weigerde, gebeurt wel eens meer, en ik moest dus opnieuw opstarten en maakte daarbij de vergissing gewoon de startknop te gebruiken. kreeg ik (uiteraard) een foutmelding, plus de mededeling dat windows de boel ging herstellen. (vroeger kreeg je dan de veilige modus)
Heeft meer dan een kwartier geduurd! :evil:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan