Over het "Veel Sneller" is men ook nog niet onverdeeld. verschillende benchmarks op het net geven verschillende uitkomsten.
Veelal is het "Sneller" een gevoels kwestie van de gebruiker en een stukje spiegologise manipulatie van het os. Naast natuurlijk het feit dat men in de thuis situatie meestal vergelijkt met het besturingssysteem dat daarvoor op de machine stond wat alweer een jaar vol aan het lopen was.
Zelrf ben ik een voorstander van 7 en heb ook het gevoel dat 7 sneller en stabieler is. Naast het gevoel dat 7 op multicore processors een beter powermanagement heeft waardoor mijn laptop accu's langer mee gaan.
Daarnaast zitten er in 7 natuurlijk de Homegroup mogelijkheid die Domein machines ook een makkelijke manier geven om de thuis recources te kunnen gebruiken, het native mounten van VHD disks, (sterker nog er van kunnen opstarten) het branchecache verhaal, DirectAcces en nog meer handige opties voor enterprise gebruikers. Maar deze zijn voor de "Gewone" thuisgebruiker minder interessant......
Voor de ondersteuning van anderen vind ik het schudden zeker wel prettig. 1 scherm schudden en alles minimaliseerd behalve het scherm waar de vraag over gaat. Het geeft dan wat meer overzicht. maar he, het is een effect wat op verschillende manieren verkregen kan worden. dus niet voor iedereen nuttig. maar zeker wel lollig.
Andere handige optie is de "WinKey- 1/2/3/4 etc" sneltoets om alle gepinnede applicaties op je taakbalk te kunnen starten