Leuk overklok resultaat

Status
Niet open voor verdere reacties.

mrmusic

Inventaris
Lid geworden
29 okt 2006
Geen vraag, maar een resultaat waar anderen misschien iets aan hebben.

Na aanschaf van een ander moederbord (Asus P5KR) en ander geheugen (2 x 2Gb DDR800) opnieuw geprobeerd om een aardige overklok met mijn E4600 te bereiken. Standaard loopt deze CPU op 2,4Gb x 2.

Met deze instellingen:
Multiplier 12
FSB 250
vCore 1.325

nu een snelheid van 3,01Ghz x 2:D

Temp idle 34 graden, load 50 graden

CPU koeler Arctic Cooling Freezer pro 7

dat is zeker netjes:thumb::D
mischien ff benchmarken met 3dmark en kijken wat voor een score er uit komt ben wel benieuwd daarna

Kan misschien nog wel ietsje sneller, geheugen loopt nu op 750Mhz, dus daar zit nog wel ruimte. Ik weet alleen nog niet wat de maximale vCore is voor de CPU, nog even uitvissen!

Hoi !

Keurig, stabiliteit al getest ?

Greetz,

Harry.

Stabiliteit getest voorlopig even met Everest, ga vanavond Orthos draaien

Hoi !

Erg benieuwd naar het Orthos-resultaat !

Greetz,

Harry.

MrMusic merk je zelf ook het verschil:rolleyes::D

Nee hoor, helemaal niet zelfs:D:D:D

Ik speel geen games, alleen soms wat video en music bewerken, maar heb ik nog niet eens gedaan:)

Het gaat mij er meer om dat ik wil weten hoe het werkt en of het leuk. En zo niet waarom niet!

Ben nu aan het proberen uit te vinden hoe ik dram:FSB 1:1 moet krijgen, ik heb nu 12:8.

Komt omdat mijn geheugen nu geen 800Mhz loopt.

En eh, wel iets gemerkt: de Vista Prestatie Index is een flink stukje hoger geworden, heel interessant:o

Nee hoor, helemaal niet zelfs:D:D:D

Ik speel geen games, alleen soms wat video en music bewerken, maar heb ik nog niet eens gedaan:)

Het gaat mij er meer om dat ik wil weten hoe het werkt en of het leuk. En zo niet waarom niet!

Ben nu aan het proberen uit te vinden hoe ik dram:FSB 1:1 moet krijgen, ik heb nu 12:8.

Komt omdat mijn geheugen nu geen 800Mhz loopt.

En eh, wel iets gemerkt: de Vista Prestatie Index is een flink stukje hoger geworden, heel interessant:o

hehe zelfde probleem hier mijne loopt op 667terwijl hij 1333zou horen te lopen "eigelijk zelfs 1600"
iig blij dat 't al beter is :)

Omdat je geheugen DDR is dus double data rate

Bij mij nu ook: Dram Clock 375 = Ram Speed 750

Omdat je geheugen DDR is dus double data rate

Bij mij nu ook: Dram Clock 375 = Ram Speed 750

aah ok en wat is beter ? T1 of T2?

specs hier nu:
XFX 790i ultra

Quadcore Q6600 @ 3333.5mhz
FSB 1666.5mhz
bus speed 416.7 mhz

2gb ddr3 1333mhz
7-7-7-20-28-T1

En dat weet ik weer niet, maar zo komen we samen een heel eind:)

Wel dit gevonden:

1T = CPC on, 2T = CPC off. With CPC on you'll get much better memory bandwidth but with it off you'll probably be able to hit a higher FSB (though whether that'll make up for the hit in bandwidth you'll have to find out for yourself). CPC on generally works better with single-sided DIMMs, some double-sided sticks just won't work with 1T.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan