Leuke goedkope NAS

Status
Niet open voor verdere reacties.

timmie1

Gebruiker
Lid geworden
20 mrt 2009
Beste mensen,

Ik ben laatst opzoek gegaan naar een leuke goedkope NAS. Tijdens mijn zoektocht ben ik op sites zoals Bol.com terechtgekomen waar ze allerlei soorten, kleuren, maten en prijzen hebben. Deze sites zijn echter zo onduidelijk dat ik geen geschikte NAS kan vinden. Daarom zou ik graag ervaringen van gebruikers en evt. suggesties willen krijgen.

Even het wensenlijstje geschetst:

-Minimaal 1 TB
-Geschikt voor zowel Windows als Mac OS X en Linux
-Gigabitaansluiting
-Kosten maximaal 200,00 Euro
-USB
-Bittorrent/iTunes compatible
-Schrijf- en leessnelheid genoeg voor 3 gelijktijdig actieve gebruikers.
-Het liefst energiezuinig (is geen must)

Alvast bedankt voor de reviews en suggesties.

Wij hebben hier de LG N2R1 staan, we hebben in totaal 4TB opslag. Heeft een bittorrent en iTunes functie. Werkt zowel met mijn Mac OS X als met windows 7 etc.. Heeft ook gigabitaansluiting en heeft USB en SD-card backup functie. De energiezuinigheid kan je zelf instellen geloof ik. Weet niet of u dit nodig heeft, maar heeft ook TimeMachine ondersteuning en een ingebouwde DVD lezer/brander.
Bij de mediamarkt was redelijk goedkoop te krijgen en we hebben zelf gewoon 2 externe HDD's van elk 2 TB gekocht en daar de HDD's uit gehaald en deze in de NAS gezet.
We zijn erg tevreden met deze NAS, misschien is het ook iets voor u.

Mocht u interesse hebben, hier kunt u meer info vinden:
http://www.lg.com/nl/computer-producten/netwerk-opslag/LG-nas-N2R1.jsp

Btw, toen ik de NAS kocht werkte de verbinding tussen de NAS en mijn Mac OS X niet goed... Maar dat bleek aan Mac te liggen en dat werd verholpen door de firmware van de NAS naar de nieuwste te updaten, hierna werkte het perfect!

Laatst bewerkt:
Goedenavond,

dank u voor de reactie. Ik heb net even rondgekeken op internet maar volgens enkele sites is deze NAS al een tijdje uit de verkoop.
Ziet er via de door u gegeven link prima uit(qua uiterlijk én specificaties.
Nog een vraagje: Waar en voor hoeveel heeft u de externe HDD's gekocht? Lijkt me nl. best wel duur om 2 schijven van 2tb te kopen...?

Laatst bewerkt:
Dat is een goede vraag, deze schijven hebben we gewoon bij de mediamarkt gehaald voor ** geloof ik ** 80 euro. Maar u kunt natuurlijk gewoon zelf bepalen welke schijven u erin zet.
En de laatste keer dat ik bij de mediamarkt (Alkmaar) was, een week of 2/3 geleden, stond die er nog.. dus als u geïnteresseerd bent kunt u het daar nog eens proberen.

Edit:
Ik zie net dat het de LG N2B1 zou kunnen zijn (deze is wel in de verkoop zie ik) ... ik zal straks wel eens op de doos kijken welke het nou is, wat betreft het uiterlijk zijn ze naar mijn mening identiek..

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan