Leuke webtools

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi Pim,
Tja, leejoo: met die scripts is het altijd erg uitkijken.
  1. Of ze het wel in alle browsers doen, is de vraag. Regelmatig alleen in IE.
  2. En vaak zijn ze ook heel erg verouderd, en tref je er dingen in aan als: "// for NN4/IE4". Netscape bestaat niet meer (paar jaar geleden na versie 9 van de markt gehaald), en IE zit op 8 (en 9 bèta).
  3. Er worden soms ook hacks in gebruikt die geen valid html zijn, en/of veel beter op een andere manier kunnen.
Of de scripts het dan in Chrome, Firefox, Opera en Safari doen, is erg de vraag (en vaak geen vraag: niet!). Even vlug aanpassen gaat doorgaans niet vanwege de IE-only codes. - Dus: uitgebreid testen die dingen!

Andere soortgelijke tool-verzamelingen zijn er wel, maar hebben regelmatig hetzelfde euvel: niet cross-browser en/of geen valid html. - Dus ook nauwgezet op de pijnbank leggen!

Met bv. Google op "javascript effect" komt rijp en groen binnenzeilen. ;)

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Ik heb al een aantal tools van de website afgehaald.

Geplaatst op de website en het werkt goed op Chrome.

Wat zou hier dan fout aan kunnen gaan?
Hoe zouden 'ze' hier op kunnen hacken?

Ik krijg geen foutmeldingen, zodra ik dat wel krijg mieter ik de codes er gewoon uit.

Het zijn trouwens tools zoals rechtermuisknop blokkades, anti-kopieren enzov.

Ik gebruik niet de tools waarbij je pop-ups of e-mail dingen kan instellen.

En waarom zou /java/ zo slecht zijn in de naam? :D

Groetjes

Ik heb al een aantal tools van de website afgehaald.
Geplaatst op de website en het werkt goed op Chrome.
Wat zou hier dan fout aan kunnen gaan?

Ik heb die tools niet nauwkeurig bekeken of gecontroleerd,
maar het feit dat ze werken, wil niet zeggen dat ze niet gehackd kunnen worden.

En een echte hacker zorgt er wel voor dat er geen foutrmeldingen v erschijnen als hij zijn werk doet.

En waarom zou /java/ zo slecht zijn in de naam? :D
Groetjes

Er bestaat een prograamtaal die Java heet
en er bestaat een scripttaal die Javascript heet.
Dat zijn twee heel verschillende dingen.

Als je javascript aanbiedt in een map die "java" heet
is dat ongeveer vergelijkbaar met
  • in de supermarkt haarlak verkopen op de groenten-afdeling
  • personenauto's aanbieden in een folder waarop met grote letters Scania staat
  • Windows 95 aanbieden op een clubavond van de Ubuntu-fanclub

Waarom zouden hackers dat willen hacken Tecsman?
Kunnen ze hiermee in je files komen misschien? :O

Csshunter heeft het niet over hacken (dat is niet mogelijk, Javascript draait namelijk op de computer van de bezoeker), maar over een hack. Oftewel een lelijke manier om iets werkend te krijgen.

Laatst bewerkt:
Dankjewel, Supersnail, dat bedoelde ik inderdaad. :)
De IE-hacks waren vooral ten tijde van IE5 en IE5.5 (en niet te vergeten IE-Mac) onmisbare gereedschappen om de bugs in deze browsers nog enigszins tot de orde te roepen.
Ook andere browsers lieten toen wel eens een steekje vallen, maar dat is tegenwoordig vrijwel niet meer van toepassing. Voor IE zijn er de Conditional Comments, die per IE-versie geregeld kunnen worden, en rare dingen als IE-only code of de * html { ... } css-hack gelukkig volledig overbodig maken: dat soort dingen hoort niet in de css thuis!

=====
PimGroenendijk: Het zijn trouwens tools zoals rechtermuisknop blokkades, anti-kopiëren enzov.
Ik heb drie van die leejoo-scripts eens bekeken.
Hier is de oogst:
Met vriendelijke groet,
CSShunter

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan