Level One Router doet het niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

MarijkedeWaal

Gebruiker
Lid geworden
18 feb 2008
Hallo,

Ik heb het gehele forum al afgezocht om eventueel een antwoord te vinden zonder succes.
Ik kan best het een en ander doen op een computer, maar internet en routers: problematisch.

Het volgende is het probleem: Ik heb sinds kort internet via Casema en het een LevelOne draadloos router WSK-1000 gekocht. 1e week: geen probleem, alles werkte perfect. uiteindelijk geprobeerd om deze te beveiligen, geen probleem dacht ik. Tot ik enkele dagen later op internet wilde en geen verbinding kreeg. Haal ik de router er tussenuit werkt alles perfect! Ik heb geprobeerd om fabrieksinstellingen weer in te stellen, maar zelfs dit lukt me niet! HELP ik weet het niet meer

Groetjes Marijke

heb je al eens geprobeert om via kabel via de router te connecteren?

Dat helpt niet. Ik heb geprobeerd om via de kabel op internet te komen met de router ertussen: geen verbinding

Heb je al het volgende geprobeerd

Zet pc uit
Haal stroom van de kabelmodem

Reset de router (in gaatje achterkant router drukken een poosje met een pen)
Wacht tot alle lampjes weer 'normaal' branden.

Haal stroom van de router

nu:

Schakel eerst kabelmodem van Casema in en wacht tot deze helemaal on-line is (te zien aan de lampjes en kan een minuutje of wat duren ... !!)
Schakel nu het modem weer in en wacht tot deze helemaal opgestart is.

Schakel nu de pc/notebook in

Kun je nog wel bekabeld inloggen op je router door 192.168.0.1 in te tikken?

Bedankt Teun:thumb:,

Het eindelijk een gaatje kunnen vinden om het uit te proberen. HET IS GELUKT!

alles is gereset en alle ww zijn verwijderd. Heb je nog een suggestie om dit probleem te voorkomen?( geen ww gebruiken, haha).

Voorlopig denk ik dat het maar even zo laat. Het werkt eindelijk. Binnenkort komt er toch een nieuwe PC en dan gaan we het maar weer opnieuw proberen.

Nogmaals Hartelijk dank!

Groetjes Marijke

Hoi,

Nou, het probleem is, dat door het resetten van je router er ook geen enkele beveiliging meer op zit.
En aangezien het een draadloze is, kunnen ook anderen in jou omgeving nu gebruik maken van jou netwerk .....

Dus ik zou tóch nog wel ff kijken naar de beveiliging van je router.
Al schakel je voorlopig alleen maar mac-filtering in ..... :rolleyes:

Probleem Starterkit Levelone

Tip download de nieuwste firmware en het probleem moet verholpen zijn ik heb dezelfde set en nu geen problemen meer zie www.levelone.eu.

Gr,

Michael

firmware

bedankt voor de tip:thumb: om de firmware te downloaden maar het is een IMG bestand en mijn vraag was hoe je dat op de router zet

alvast bedankt, max:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan