level spelletje, groter dan form - vb 2005

Status
Niet open voor verdere reacties.

ninjaplayer

Gebruiker
Lid geworden
15 apr 2007
ik ga een spelletje maken, maar daar is het level groter dan de form.
Hoe laat ik het beeldscherm met het poppetje mee bewegen?

Volgens mij is het altijd zo dat: het poppetje(of iets anders) altijd in het midden staat en dat de achtergrond erom heen draait of schuift...

jah! zoiets! :thumb:
weet je hoe dat moet?

edit: en bij de muren dat t poppetje nog gaat lopen maar het beeld niet.

Code:
if hij weer afstand doet van de muur then
   beeld beweegt dan ook weer mee

end if

op zn vb's :P

Laatst bewerkt:
Hoe dat moet weet ik ook niet b.v je maakt de achtergrond in een panel... En het poppetje in een picturebox... Als het poppetje op de rand komt van het panel dan schuift de image iets op door bijvoorbeeld de locatie van het panel te verandere naar: -200,200 zo schuift de bovenste 200PX weg naar boven en komen 200 nieuwe PX onder erbij... Het level moet dan wel een geheel zijn... Dus een groote image... probeer het eens...

uhm.... als je echt zoiets wilt maken, ga BITBLT

beter, sneller, beter, en mooier. En sneller.

Zoek op google/planetsourcecode naar "visual basic 2005 bitblt" en vind code enzo

een goede vb6 tut:
http://www.yhoko.com/?pid=vbfx (hier staat een heel goede beweeg-met-camera-mee snip)

ik neem aan dat je internet hebt en weet hoe google werkt - hier een msdn2 quotezor:
The BitBlt function performs a bit-block transfer of the color data corresponding to a rectangle of pixels from the specified source device context into a destination device context.
oftewel: knip en plak met graphics, maar dan coded, zodat je niet een picturebox op en neer hoeft te schuiven over je form. Maak gewoon 1 picturebox, en blit daar alles op. Een voorbeeld: ik heb met bitblt pokemon nagemaakt (nouwja, het idee van bitblt erachter dan)

Ik was bezig met een voorbeeld... Maar moest alles even opnieuw installeren... Voorbeeld is verloren gegaan...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan