LevelOne WAP-6011 van WEP naar WPA-PSK probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

damnsharp

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
6 jan 2012
Goedemiddag!
Ik heb op een LevelOne WAP-6011 (met MAC filter) de encryptie van WEP naar WPA-PSK / TKIP veranderd, toen reboot router gedaan. Als ik een nieuwe verbinding maak met de router wordt er niet om wachtwoord gevraagd. Ik begrijp niet waarom.
Iemand ervaring met deze router of een globaal idee?

Het beste is om wpa(2)-psk aes te gebruiken indien mogelijk. TKIP is minder veiliger en bovendien langzamer op de meeste apparaten.

Is het password ook werkelijk veranderd? Staat naast de encryptie je netwerk ook ingesteld als "closed"? Het apparaat wordt niet gebruikt als bridge?

Controleer anders of de verandering ook werkelijk is doorgevoerd. (kan standaard met win7 en hoger anders extern programma nodig)

Hoi Wampier. Dank je voor reactie! :thumb: Ik begrijp dat wpa2backwards slechter compatible is vandaar voor wpa gekozen. Maar dat is wat ik op internet erover lees en geen ervaring ermee. wpa2 (aes) kan inderdaad gekozen worden.

Dat netwerk ingesteld als "closed" daar heb ik geen optie voor gezien, in manual staat daar niets over. Wat bedoel je er precies mee?

Het apparaat staat als access point ingesteld, niet bridge.

Hoe kan ik die verandering checken bij W7?

De laatste apparaten die niet met aes om kunnen gaan zijn volgens mij rond 2005 gemaakt, dus je moet echt oude spullen hebben om die compatibiliteit nodig te hebben. bovendien kun je zonder wpa2-aes dus niet gebruik maken van de volledige "N" standaard en dus een langzamere verbinding hebben.

geef in een command prompt het volgende in:
Code:
 netsh wlan show all

zoek vervolgens je eigen SSID en bekijk de informatie. kijk daar bij "authentication" en "encryption"

Top @wampier! Weer een dag wat bijgeleerd ;) Ik kan het pas volg. week dinsdag testen want dan ben ik bij diegene met dat probleem. Ik kom erop terug.

Nou handig commando hoor. Getest en bleek dat er geen encryptie op zit. Vreemd want ik heb dat bij de router wel ingesteld (was eerst WEP, nu WPA). Ik vermoed dat er een probleem met de router is.

Heb je al een factory restore van de router geprobeerd? Mogelijk zit de config gewoon vast.

Dat zou ik kunnen doen; een gewone reset al gedaan maar geen speciale restore. Dank je.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan