LevelOne Wireless driver start niet goed en stoort inlog gebruikers.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Witsenburg

Gebruiker
Lid geworden
10 dec 2006
Hoi,

ik heb sinds kort alles wireless. Mijn vaste PC heb ik voorzien van een wireless kaartje van LevelOne, de WNC-0301. De driver heb ik geïnstalleerd, maar het ding geeft 2 problemen.
1) Hij start niet, althans hij maakt geen internetverbinding. Als de PC start, start de driver ook, het icoon staat rechts onderin. Maar ik krijg geen verbinding (wel netwerk, geen internet). Als ik dan op het icoon klik en bij 'configuration' op 'apply'. klik, dan doet alles het. Lastig.
2) Mijn vrouw en ik hebben allebei een eigen gebruikersnaam op de PC, vroeger kregen we dus een scherm met 2 keuzes, elk met een mooi zelfgekozen plaatje. Nu krijgen we een soort inlogscherm waar je je naam in moet typen, en eventueel een wachtwoord. Dat willen we niet, we willen de plaatjes. Bij het her-instellen daarvan kreeg ik de volgende melding:

Foutmelding.JPG

En inderdaad, als ik de driver van de LevelOne deïnstaleer werkt het inlogscherm weer. Maar ja, dan heb ik geen netwerk meer.

Hoe nu verder? Ik snap er weinig van, alle hulp is welkom. In het ergste geval moet er een ander draadloos netwerkkaartje komen, maar dit ding moet toch ook gewoon aan de praat te krijgen zijn, zou ik denken.

Dank voor jullie reacties,

Hugo

Ik heb zelf geen LevelOne adapter waar je het over hebt, dus daar kan ik je niet bij helpen.

Wél kan ik je helpen met dat inlog/welkomstscherm:
Doe Start -> Uitvoeren -> regedit.exe
Ga naar HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon
(let op: Er staat o.a. Windows NT in de sleutel, blader dus correct...)
Kijk het in rechter deelvenster bij de waardenaam Gina. Daar zou nu dat WirelessGina.dll genoemd moeten zijn.
Verwijder die waardenaam Gina, sluit regedit, en herstart de pc.

Succes,

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan