levels en mmorpg

Status
Niet open voor verdere reacties.

cdesigns

Gebruiker
Lid geworden
27 aug 2010
beste mede leden,

Ik ben een tijdje al bezig met het uittesten van unity3d, met dit programma zijn verschillende mmorpg`s gemaakt en ook online games.
Steeds meer wordt het de trend dat jongeren zelf een eigen game willen starten vanuit het niets. Normaal heb je meerdere mensen nodig maar voor een simpele game kun je hier wel zelf aan de slag gaan.

Dus bij deze mijn vraag: 1, als je een level bouwt kun je er dan eindeloos in ronddwalen? en vraag 2 wat raden jullie aan een level maker te gebruiken of zo een 3d proggie?

MVG Chris

Als jij een level maakt, maak je ook de regels. Dus als jij daar eindeloos in wilt rondlopen, maak je het level dus op die manier.

En je zal beide programma's nodig hebben. Je zal immers modellen moeten programmeren.

ahzw, ja ik heb 1 character ein gezet al wat mijn hoofdpersonage is het spel draait helemaal om hem dus.. het landschap wordt ook aan hem aangepast...

Maar om het oneindig te laten lijken in een bepaald level kan ik dan het beste het terrain opp zo groot mogelijk maken of is er een stukje code waardoor je dit makkelijk kunt aanpassen in je level?

MVG

Ik geloof dat ik je niet helemaal goed heb begrepen.

Ik dacht dat je met eindeloos rondlopen een soort sandbox game bedoelde als GTA4 of Just Cause 2.

Hoe je wat jij wilt doen voor elkaar krijgt, durf ik zo niet te zeggen. Daarvoor is mijn kennis hiervan te gelimiteerd.

hoi, dit is al de derde of vierde thread van je die ik antwoord over game development.
misschien is het een idee dat je me mailt zodat we allerlei zaken kunnen doornemen, dat werkt beter als hier steeds antwoorden.
t is maar een idee hoor, kijk maar wat je wilt.

over deze vraag van je;
hoe groter een level is, hoe lager de frames per second (fps) zullen uitvallen, wat ervoor zorgt dat het beeld gaat stotteren, als een dia show.
je kan dit oplossen door je level in portals op te delen, portals zijn zeg maar blokkken of kamers waarin je je level opdeelt. de portal waarin de speler staat, en de portals ernaast zullen dan enkel gerendert zijn, gemaakt zijn zeg maar. wat ervoor zorgt dat niet ten alle tijden het hele leven er is, wat voor lage fps zorgt.

zoals ik al in een ander antwoord van me zei is het misschien verstanding om voor een andere engine te kiezen, niet dat deze niet goed is die je gebruit, maar er zijn veel betere engines te krijgen voor free die veel makkelijker zijn qua scripten/coding etc.
de UDK (unreal engine is echt heel fraai en heeft een heleboel extra tools die heel gebruiksvriendelijk zijn). de nieuwste Crytek Sandbox engine is ook heel mooi, Crysis is ermee gemaakt, en Far Cry (1).
maar ik kan me voorstellen dat je nu niet naar een nieuwe engine wilt verhuizen omdat je al flink wat werk hebt verzet in deze engine.
toch is het misschien beter te veranderen van engine want t kan zijn dat je later toch nog in de problemen komt, en om dat nog van engine te veranderen doet veel meer pijn.
maar, doe wat je zelf wilt en het beste vind. jij moet al het werk doen, en de hoofdzaak is dat t leuk is, en blijft.

heel veel succes en laat me maar weten of je contact wilt voor meer hulp en of antwoorden. ik help graag beginnend developers. voor meer van mij eigen werk kun je hieronder een link zien naar mijn eigen site.

leon

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan