Levensduur draadloze router

Status
Niet open voor verdere reacties.

Enjoydotcom

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2011
Hallo mensen,

Wat is de levensduur van een gemiddelde draadloze router?
De mijne is nu 6 jaar oud, en moet erg vaak opnieuw opgestart worden. De laatste tijd helpt zelfs dat niet meer en voer ik een reset uit (knopje op z'n rug ingeduwd houden).

Mijn internet is via wifi soms net zo snel als in 1996, tergend sloom.
Wanneer ik de laptop rechtstreeks aansluit op het modem, gaat het heerlijk snel.

Kan het zijn dat de router (netgear) het gewoon niet aankan, is hij versleten of hoe kom erachter wat mijn internetsnelheid vertraagd?
De lampjes op de router en het modem knipperen als een malle, ook op momenten dat niemand in huis op dat moment het internet gebruikt.
Of gaat de logica: flink geknipper=groot verkeer - vrijwel geen geknipper=niets bezig, niet op?

En wanneer ik zou overstappen op een andere router, welke raden jullie me dan aan?

Details:

Internet (theoretisch en via kabel)
down 40 Mbit/s
up 4 Mbit/s

Netgear router, 6 jaar oud.

Laatst bewerkt:
Over welk type hebben we het ?, dan nog zit er verschil in snelheid bedraad of wireless

54mbps wireles en 100bmps bedraad moet kunnen, gezien jou internetsnelheid maar 40mbps is zou deze router geschikt moeten zijn.
De versleuteling (beveiliging) snoept hier nog wat vanaf en natuurlijk (als ie aanstaat) de firewall.
als je pc ook nog eens een firewall heeft komt dat er ook bij.

je kunt natuurlijk altijd nog een firmupdate doen.

Mijn huidige downloadspeed is 0.28 mbps en upload 0.16. Iets snoept er dus heeeel veel vanaf. Wanneer ik de kabel rechtstreeks vanuit het modem op m'n laptop aansluit, haal ik wel de 40mbps. :/

Je zou nog een firmware update kunnen proberen, en je instellingen eens nalopen,
kijk ook eens bij attaced divices, daar kun je zien wat er op het moment allemaal aanhangt, misschien hangt de halve buurt wel op jou lijn :d
probeer de firewire eens uit te schakellen, kijken wat dat scheelt
bij netgear staat het ip adress meestal op de achterzijde : http://192.168.1.1 als ik het goed heb.

Maar goed, hij kan natuurlijk altijd defect zijn, een nieuwe kopen kan altijd nog

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan