Levensduur Harddisk

Status
Niet open voor verdere reacties.

robbie123

Gebruiker
Lid geworden
31 jul 2012
Een tweede vraag van mij: hoe lang gaat een harde schijf mee bij zeer intensief gebruik?

Mijn gebruik is vooral downloaden (meer dan 2 TB per half jaar) en films en tv series kijken (ook veel in HD).

Misschien een stomme vraag, maar ik ben toch benieuw :o

normaal gesproken toch een jaar of drie....

Ik zeg 4 jaar. Al hangt het van de kwaliteit en natuurlijk het merk af. Zelf heb ik een Windows 98 SE pc staan (zie 'Mijn systemen' en kijk bij 'IBM Aptiva') en die doet al 15 jaar met dezelfde HDD (een Seagate HDD). Maar in 2006 kocht ik een Packard Bell en die HDD overleed drie jaar later na alleen wat huis-tuin-en-keuken gesurf. Dus geef liever wat meer geld uit voor betere kwaliteit en een goed merk.

Ik adviseer Western Digital. Ik adviseer geen Seagate, want daar hoor ik veel slechte dingen over (behalve dan mijn IBM Aptiva :D)

Ik heb een Hitachi zitten in mijn Sony Vaio. Ik weet niet hoe die bekend staan.

Ik koop normaal elke 2 jaar een nieuwe laptop en de oude is dan voor mijn moeder die alleen incidenteel internet en foto's bekijkt.
Maar aangezien ik nog een jaartje garantie heb, dacht ik nog even door te gaan met deze laptop. Maar nu begint hij toch wel wat kuren te vertonen. Niet genoeg voor aanspraak op garantie, maar te weinig om moeiteloos te gebruiken.

Met Packard Bell heb ik overigens hele slechte ervaringen. Daarvan heeft 1 laptop het binnen 1,5 jaar begeven na bijna in brand gevlogen te zijn. Helaas toen maar 1 jaar garantie.

Maar met jullie beide reacties kan ik er wel vanuit gaan dat mijn harde schijf op zijn laatste benen loopt.

Bedankt voor de reacties.

Inderdaad, Packard Bell is slecht. Btw Hitachi is van Seagate.

Da's toevallig, mijn Packard Bell ging ook kapot toen ie 1,5 jaar was. Toen had de voeding het begeven.

Toch slecht dat Sony Hitachi HDD's in hun laptops stopt. ASUS stopt Western Digital in hun laptops :D.

Van Sony zou je inderdaad beter verwachten. Maar zoiets kan je tenminste nog vervangen. Dat probleem met Packard Bell helaas niet. Bij lag het probleem ook rondom de voeding. En dan is je laptop gewoon afgeschreven. Maakt Packard Bell ze expres zodat ze na 1,5 jaar kapot gaan. Zou het bijna denken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan