Levensduur laptop

• Onderwerp starter Onderwerp starter jojos
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

jojos

Gebruiker
Lid geworden
6 sep 2005
Hallo,
Ik heb een laptop en hij is nu 5 jaar hij vertoont al sinds vorig jaar de bekende kuren
(uitval,accu leeg, enz..)
Mijn vraag is al je een laptop hebt, die niet vervoerd (voor b.v. werk)
altijd op netstroom laat draaien
veel download (dat zal er niet toe doen)
Is er verschil in de levensduur met dat van een Desktop???

Laatst bewerkt:
De levensduur ligt erook aan over je er wild mee om gaat inplaats van kei rustig, als je er wild mee omgaat, is de levensduur ook korter.

Weer zo'n onzin verhaal

Je laptop heeft geen kuren, maar de batterij is aan het einde van zijn leven. Kun je gewoon een nieuwe voor halen.

Eric.:thumb:

Ik bedoel als hij gewoon op bijv. tafel staat is er dan verschil?

De gemiddelde levensduur van een mens in nederland ligt rond de tachtig.
Sommige roken, drinken enz en worden 90, er zijn ook mensen die heel gezond leven en niet ouder worden dan 40 :confused:

Geldt ook voor een laptop denk ik.

Dus het is gewoon ook mazzel hebben. :)

Wakker worden!

Een PC is m.i. niet te vergelijken met een mens, tenzij JoZo mij het adres van de onderdelen leverancier kan geven.

Ik heb al jaren en toshiba laptop, recent nog redelijk goedkoop geheugen voor kunnen krijgen (is niet meer courant, dus men wilde er wel van af). Draait nu op 2000.

Het enige wat dus beperkt houdbaar is, is de batterij. Het nadeel van oude laptops is, dat ze nicad's hebben. En een nicad moet werken anders gaat hij in kwaliteit snel achteruit.

Bijkomend probleem is dat als je een nicad oplaad als hij nog niet leeg is, er een een geheugen effect is. Dat houdt in dat als je dat vaker doet de maximale lading snel zal terug lopen.
Vandaar het advies nicad's zo af en toe goed leeg te trekken ( niet onder de 1.05 volt per cel gaan zitten hoor).

Bij toshiba geen probleem, loopt langzaam leeg als je hem niet gebruikt.

Eric.

P.S. De vraag is dus gebruik je de laptop elke dag en is de lader uitgerust met druppel lading, dan kan hij redelijk lang gezond blijven. Maar af en toe op batterij laten aan staan tot hij leeg is, verlengt zijn vitaliteit.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan