Levensduur Videokaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

metian

Gebruiker
Lid geworden
20 mrt 2007
Hallo,
Ik had een kleine vraag over een videokaart.
Het betreft een Geforce 8800GTS 320MB. Mijn vraag is wat is ongeveer de levensduur van deze videokaart. Kan ik rekening houden met 3 jaar of is de kans groot naar 1 jaar dat die kapot gaat.

Hartelijk bedankt.

Je kan zeker rekening houden met een levensduur van 3 jaar.
Hij kan ook na een half jaar sneuvelen maar die kans is erg klein.
Hij is echter wel sterk verouderd na 3 jaar:(

Grtz.

Normaal gesproken kan dat gewoon.
Maar het is afhankelijk van veel zaken. In de toekomst kijken kunnen wij allemaal niet dus het kan ook zomaar zijn dat hij opeens kapot gaat natuurlijk.

Nou het gaat er om dat ik de kaart vorig jaar maart heb gekocht. En eigenlijk altijd normaal gebruikt heb. En deze is na ongeveer 1,5 jaar stuk gegaan. En dit vind ik eigenlijk wel erg snel voor een videokaart imo..

Het is ook niet dat hij altijd te heet werd. Gemiddeld zat hij op de 55graden.. (wat volgens andere in het verleden normale temp was.)

Tja, dat kan altijd gebeuren natuurlijk.
Niet leuk maar het kan wel.

Nou het gaat er om dat ik de kaart vorig jaar maart heb gekocht. En eigenlijk altijd normaal gebruikt heb. En deze is na ongeveer 1,5 jaar stuk gegaan. En dit vind ik eigenlijk wel erg snel voor een videokaart imo..

Het is ook niet dat hij altijd te heet werd. Gemiddeld zat hij op de 55graden.. (wat volgens andere in het verleden normale temp was.)

Ben je er 100% van overtuigd dat hij defect is?
Doet hij helemaal niets meer, kan er miss. nog iets anders aan de hand zijn (driver; niet goed in slot; etc.)

Grtz.

Overclocked? Maar goed, volgens mij krijg je bij veel videokaarten 24 maanden garantie dus ik zou even bellen met de fabrikant van de kaart als je nog garantie heb kan je nieuwe krijgen / vervangend model ofzo!?

2008? :p

Ik heb precies dezelfde kaart .. en naar 2 jaar en 1 maand (2jaar garantie) ded hij ook niks meer .. wel een jaar langer maar vind de levensduur van 1 jaar wel erg kort :shocked:
Fabrieksgarantie is die niet 3 jaar???

Fabrieksgarantie is niet zo lang. Je kan nog wel de winkel waar je de kaart / computer hebt gekocht aanspreken. Immers hoor je minimaal 3 jaar met een videokaart kunnen doen, dus moet zij wettelijk regelen dat jij er ook 3 jaar mee kan doen.

Weet niet of dit topic nog actief is. dus ter info.

Vid kaart werkt weer hoor :) Ik heb hem in de oven gehad .. Oven voorverwarmen tot 200 graden, en dan 10 minuten laten "bakken".

Wel even alles strippen van de videokaart.. dus plastic eraf halen en koelpasta eraf halen.. Wel doen als je geen garantie meer hebt op je kaart. Bij mij werkte het iig wel.

..

Laatst bewerkt:
alleen had jij gewoon garantie en ik heb persoonlijk nog nooit zo'n idioot verhaal gehoord :confused: (en ik loop toch lang genoeg mee)
(onderdelen in de vriezer is nog wel bij mij bekend..)

edit:
hmm... toch weer iets geleerd:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1379487

(even onthouden dat ik een oude oven niet meer weggooi :P

Maar goed: je hebt het dus met een kaart met garantie gedaan en dat vind ik eh niet zo slim.

edit 2:
Beter lezen: jij was de TS niet :P

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan