• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Levering performance

Status
Niet open voor verdere reacties.

Amstellovich1967

Gebruiker
Lid geworden
25 jul 2017
Hallo Excel experts,

Ik heb een opzet gemaakt voor een leveringperformance en heb wat vragen hoe ik bepaalde zaken nu moet koppelen.
Het bestand zou ik graag standaard willen laten openen met Tabblad Scherm.
Middels een Userform wordt dan de gegevens ingevoerd van een bepaalde dag.
Datum: zou alleen een datum mogen bevatten
Lever %: een getal in Percentage (vb 99,99 %)

Bij het openen van het Userform, zouden de 3 cellen altijd leeg moeten zijn.
Doormiddel van de button "Wissen" zou het scherm leeg moeten worden na bijv een foute invoer.
Doormiddel van de button "Opslaan"zouden de deze 3 gegevens weggeschreven moeten worden in de Tabel Data in het Tabblad Data.
Button "Stoppen" sluit dan het Userform weer af.

Op het Tabblad Scherm zouden dan de 5 hoogste gegevens zichtbaar moeten worden.
In cel F7 - 9 - 11 - 13 -15 moeten dan de percentages komen
In cel H7 - 9 - 11 - 13 - 15 komen dan de namen komen die daar bij horen.
In cel F18 zou dan het totale gemiddelde moeten komen van alle ingevoerde lever %

Is er iemand die mij hiermee zou kunnen helpen hoe ik dit voor elkaar zou krijgen?

Groet,
René

Bijlagen

Hoi Emields,

Bedankt voor je inspanning en hulp, echter heb ik nog 2 kleine probleempjes:
1. als ik een leverperformance ingeef (datum, % en naam) en klik ik op "Opslaan", dan zouden de 3 velden weer leeg moeten worden voor nieuwe invoer.
2. In de tabel Data krijg ik een notatie 9,95 i.p.v. 99,95

Hoe kan ik dit verhelpen?

Groet,
Rene

Hallo Emields,

Als ik data toevoeg dan komt dat niet terug in de top 5.
Als ik de tabel reset middels de button in tabblad Instellingen dan is alles wel weg in het tabblad Scherm maar zodra ik nieuwe gegevens toevoeg blijft dit weg.

Doe ik misschien iets verkeerd?

Groet,
René

Als je gebruik maakt van een tabel moet je de rijen niet leegmaken maar verwijderen

Hoi Emields,

Ik heb het geprobeerd om de rijen in de tabel te verwijderen maar dan zijn de formules op tabblad scherm veranderd?
Ook als ik een nieuwe data toevoeg dan wordt deze niet getoond in de top 5?

Geen idee wat dit kan zijn.
Sorry voor het ongemak.

Groet,
Rene

Hoi Emields,

Het gaat in principe van 01-01-2019 t/m 31-12-2019 en dan over naar een nieuw jaar, dus dacht het me dan makkelijk leek om dan de tabel op te schonen en dan weer te starten met 01-01-2020

Groet,
Rene

Hallo Jack Nouws,

Bedankt voor je tijd Jack. De nieuwe invoer staat er direct tussen, super! hoe heb je dit voor elkaar gekregen?
Echter als ik de tabel leeg maak, wat ik dan na elk jaar wil doen om nieuwe data te tonen, is de tabel wel leeg, maar blijft er in het scherm 1 regel staan met data?

Is er misschien een simpele manier om alleen data van lopend jaar te tonen ipv de tabel te verwijderen?

GROET,
René

Als je de tabel leegmaakt blijft er geen regel met data staan. Dus waar je dat vandaan haalt?

@VenA:

Als ik in de tabel alle regels verwijder dan staat er in tabblad Scherm nog 1 regel in, deze verdwijnt pas als ik het bestand opslaat. Probeer het zelf maar eens.

Groet,
Rene

Ik heb geen idee waar je het over hebt. Een tabel bestaat altijd uit minimaal 2 rijen. 1 met de kopteksten en 1 met de databodyrange die leeg kan zijn. Ook als je het bestand opslaat blijft de tabel uit minimaal 2 rijen bestaan. Test het maar eens.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan