lexmark 5400

Status
Niet open voor verdere reacties.

grote beer

Gebruiker
Lid geworden
6 feb 2001
wie heeft er tips om mijn lexmark 5400 als netwerk printer draaiende te krijgen.
de router is van fritzbox van xs4all ,
krijg de volgende fout
The following printer is connected to FRITZ!Box:
Lexmark X5400 Series

No mass storage device is connected to FRITZ!Box.

dirk

Hoi,

Vraag: heb je de printer op een USB-poort op de router zitten?
Zo ja, informeer dan bij XS4ALL of die poort wel ondersteund wordt.
De melding duidt er in elk geval op dat er een opslagmedium wordt verwacht en dus geen printer.
Als er al een USB-poort op zo'n modem/router zit, dan wordt deze meestal niet firmwarematig ondersteund (zoals ook het geval bij de speedtouch van HetNET/KN).
Dus informeer bij XS4ALL.

Een tweede. Ik begrijp dat het een all-in-one is?
Daarbij is de vraag, of behalve de printfuncties ook de andere nog worden ondersteund.
Er is een nieuwe - draadloze - printserver van Linksys uit, die belooft wél alle functies van all-in-one printers te ondersteunen in een netwerk .... wat zoveel wil zeggen als: veel printerservers doen dat NIET.
Mocht die usb-poort in die FritzBox - wat ik dus betwijfel - toch een printerpoort zijn dan geldt ook daarvoor dat het de vraag is of alle functionaliteit van je printer nog ter beschikking staat.

Laatst bewerkt:
bedankt voor je reactie.
we gebruiken de fritzl alleen voor het draadloos signaal,verder niets ,hebben geen internet via xs4all.
als de rest van de printer niet werkte geef dat niets.
als hij maar print op een netwerk.
dit staat in de Manuel van de frizl
Op de USB-poort sluit u direct een USB-printer aan. Iedereen in huis kan dan vanaf elke computer of laptop een printopdracht geven. Of u kiest voor de externe harddisk. Sluit u die aan, dan hebt u een gemeenschappelijke harde schijf die altijd benaderbaar is voor alle gezinsleden of collega's.
dit staat in de Manuel van de printer \Netwerkprinters installeren
Rechtstreeks afdrukken via IP
dus wat doe ik fout?

dirk

Laatst bewerkt:
Hoi,

Dat zou dus betekenen dat in de FritzBox aan die printer een ip-adres is toegewezen.
Bij het installeren van de printersoftware (moet op elke aangesloten pc of laptop) moet dan opgegeven kunnen worden welk ip-adres dat is.
Daat kom je achter door in de setup van de Fritx... te kijken.

ip adres van de router heb ik,waar vul ik dit in?

en werk nog steeds niet.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan