Lexmark X1180 op Vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

Antoine27

Gebruiker
Lid geworden
17 nov 2005
Hey,

Ik heb sinds een week en half een nieuwe notebook: Acer Aspire 7520G-553G50Mi:
Windows Vista Home Premium
AMD Turion 64 x2 Mobile Technology TL-62
NVIDIA GeForce 8400M G TurboCache
3GB DDR2
...
http://www.acer.be/public/page4.do?link=oln56.redirect&dau22.oid=25452&UserCtxParam=0&GroupCtxParam=0&dctx1=2&CountryISOCtxParam=BE&LanguageISOCtxParam=nl&ctx3=-1&ctx4=BeLux&crc=328375813#inu57_48599

Nu heb ik een probleem met mijn printer: Lexmark X1180.
Hij werkt perfect op mijn Medion MD5400 - Windows XP, maar op mijn nieuwe wil hij niet.

Ik heb van de Lexmark site de Vista driver gedownload en geïnstalleerd.
Deze heb ik geïnstalleerd en tijdens de installatie de gevraagde stappen gevolgd. Als de balkjes van de installatie helemaal vol zijn, sluit het venster gewoon, en gebeurd er niets meer. De printer wordt dan echter nog steeds niet herkend.
Ik heb ook bij apparaatbeheer gekeken, en daar staat Lexmark X1180 als onbekend apparaat. Als ik dan handmatig de driver toewijs, uit de installatiemap van de gedownloade driver, krijg ik een venster dat de driver gevonden is, maar dat er een fout opgetreden is bij de installatie.
Ik heb dit al geprobeerd met de Vista driver, de Vista x64 driver en de XP driver, maar telkens krijg ik dezelfde fouten.

De scanner (X1180 is een all-in-one) wordt wel juist geïnstalleerd en herkend.

Weet er iemand raad?

Alvast bedankt,

>Antoine

Bijlagen

• Installatie.gif
    Installatie.gif
    4,8 KB · Weergaven: 58
  • Stuurprogramma.gif
    Stuurprogramma.gif
    8,4 KB · Weergaven: 75
Printer in hardware dé-installeren, pc NIET opnieuw starten maar eerst even checken in het Softwarescherm van Configuratiescherm of bij software mogelijk nog iets staat. Zo ja, dan dit verwijderen en de pc opnieuw opstarten. Uiteraard volg je de handleiding van de fabrikant, waarij vaak EERST de software moet worden geïnstalleerd vóórdat je de printer aansluit.................

Printer in hardware dé-installeren, pc NIET opnieuw starten maar eerst even checken in het Softwarescherm van Configuratiescherm of bij software mogelijk nog iets staat. Zo ja, dan dit verwijderen en de pc opnieuw opstarten. Uiteraard volg je de handleiding van de fabrikant, waarij vaak EERST de software moet worden geïnstalleerd vóórdat je de printer aansluit.................

Dat heb ik ook al geprobeerd, zonder resultaat :(

Ik heb in het verleden ook niet zelden gezeur gehad met printer en scanner installaties. Soms is het de herhaling die de kunst baart, want Windows wegen zijn soms ondoorgrondelijk, m.a.w. stug volhouden en éérst zeker weten dat je alles, maar dan ook alles van een eerdere installatiepoging hebt verwijderd.

Hey,

Hier ben ik weer.
Na uren rondzoeken en proberen ben ik er eindelijk in geslaagd mijn printer aan de praat te krijgen.

De oplossing die ik gevonden heb:
  • in "c:\Windows\inf" wordt een log bestand bijgehouden waarin de installatie van drivers gelogd wordt: setupapi.dev.log
  • in die file stond ergens een error bij de file die niet kon gevonden worden door de setup (in mijn geval waren dat er een hele hoop: voor elke taal zocht hij naar een aantal bestanden, terwijl die enkel voor engels voorzien waren. Ik moest dus die files kopiëren en renamen voor elke taal)
  • na het aanmaken van de "missing files" heb ik alles in apparaatbeheer en programma's verwijderd
  • dan heb ik hem heropgestard
  • de kabel ingeplugd, en verwezen naar de installatiebestanden et voila, het werkt!

Da's ongeveer / precies wat ik met de opmerkingen over "ondoorgrondelijke wegen" en "zeker weten dat.... etc. etc." bedoelde. Soms zit de oplossing in een onwaarschijnlijk hoekje.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan