Lexmark X1250: Printen zonder USB

Status
Niet open voor verdere reacties.

GlennDeClerq

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2009
Hallo!
Ik ben in het bezit van een Lexmark X1250 die beneden aangesloten is op onze familie computer.
Deze computer bevat Windows XP home edition.

Daar buiten bezitten ik en mijn zus ook nog elk apart een laptop (dus 2 laptops) die vista bevatten.
Nu moeten we elke keer als we iets moeten afdrukken naar beneden gaan.
Nu heb ik zelf al wat gezocht maar ik vind het niet maar:
Kan ik afprinten zonder USB kabel als ik bijvoorbeeld boven ben en de printer is aangesloten aan de familiepc?

Groetjes
Glenn

Als de pc's in een netwerk staan kan dat.

Nadeel is dat de familie pc aan moet staan om te kunnen printen. Als dat geen bezwaar is kan het dus. anders moet je een printserver kopen.

Gewoon op de familie pc de printer delen en op de laptops naar een printer zoeken. Als hij de printer heeft gevonden eventueel de drivers installeren.

Als de pc's in een netwerk staan kan dat.

Nadeel is dat de familie pc aan moet staan om te kunnen printen. Als dat geen bezwaar is kan het dus. anders moet je een printserver kopen.

Gewoon op de familie pc de printer delen en op de laptops naar een printer zoeken. Als hij de printer heeft gevonden eventueel de drivers installeren.

En hoe de printer delen?
Ik heb hier geen verstand van, en ja de pc zal dan normaal aanstaan

Als je op de familie pc naar printers gaat (configuratiescherm) en rechts klikt op de printer en kiest voor eigenschappen dan krijg je een vervolgscherm. Klik hier op het tabblad delen en zet delen daar aan.

Vervolgens kun je op de andere computers zoeken naar een nieuwe printer. Laat hem eerst maar automatisch zoeken. Als hij de printer niet vindt kan je eventueel nog ahndmatig zoeken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan