Lexmark X4550 drukt niet af

• Onderwerp starter Onderwerp starter cin1
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

cin1

Gebruiker
Lid geworden
5 jul 2007
Ik heb een netwerkprinter, de Lexmark X4550 en deze heeft altijd prima met mijn laptop, Vista gewerkt. Tot op een zekere dag had ie er geen zin meer in. Gevolg na twee maal alle software voor printer er af en er weer opgezet te hebben, werkt nog steeds niet.

Tijdens de installatie vindt mijn laptop de printer gewoon via het netwerk, ze hebben dus contact. Aan het eind van de installatie drukt ie ook gewoon de testpagina af (via netwerk, zonder USB kabel).

Echter als ik nu iets af wil druk geeft ie aan dat de opdracht is verzonden, en de print is voltooid, maar, je raad het al, de printer heeft helemaal niets geprint! Als ik nu via het configuratiescherm de testpagina nogmaals probeer te printen doet deze het nu ook niet, aargh!

Ik heb zelf het idee dat iets de communicatie tussen de twee tegen houdt. Ik heb al geprobeerd met mijn firewall uit en met virusscan uit, maar nog steeds print ie niet!

Wie weet wat het is? Alle hulp heel erg welkom, bedankt! Cindy

Ps, via netwerk print ie niet, maar ook niet met de USB kabel aangesloten ook niet!

Ps2, wat ik ook net heb ontdekt is dat de printer wel pagina's uitprint van het internet, maar niet als het van mijn laptop komt, excel, word, illusatrator, die doen het allemaal niet. Zou het wellicht in eeen update voor Vista kunnen zitten?

Laatst bewerkt:
Helaas is mijn probleem nog niet opgelost... Help svp!

Ik snap je probleem niet helemaal..

Je heb een pc met XP en een Epson printer, en een laptop met Vista die een Lexmark printer bedient?

Waarom niet gewoon 1 printer die je deelt over het netwerk?

Aan je verhaal te horen lijkt het dat je de printer niet goed installeert/ afstelt met windows.. Misschien staat er een Registry key verkeerd die het proces van printen tegenhoudt.. die het signaal naar de printer moet sturen. Het is wel verstandig om de printer te koppelen aan de PC via USB, dan de printer installeren via de normale weg, en dan via het netwerk de printer op de vista laptop installeren.. Ik heb ook een probleem gehad met printen via netwerk, zie mijn thread: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?p=2560592#post2560592

Meer weet ik er ook niet van..

succes

Het probleem wat ik in mijn eerste bericht beschrijf is nog steeds niet verholpen...
(Bericht van Hunterlol voor nu even negeren, omdat XP PC probleem niet meer is).

Ik heb een tijd laten rusten met de hoop dat het wel weet goed zou komen, maar helaas.
Heeft iemand een vergelijkbaar probleem gehad en hoe heeft ie dat verholpen??

Alvast bedankt...!

lexmark X4550 drukt niet meer af

Ik heb exact hetzelfde probleem, sinds ik Windows 7 op mijn Acer 7520G heb aangesloten. Met de juiste drivers!
Het was nooit een probleem op dezelfde laptop met Vista en ook geen probleem op een andere HP laptop.
De (uitstekende) helpdesk van Lexmark is er vele uren mee bezig geweest. Conclusie: ligt niet aan de printer, niet aan de Acer laptop en niet aan Windows 7, maar kennelijke wel aan deze specifieke combinatie. Met nam (volgens hun) aan dit type laptop.
Inmiddels heb ik het ook op het bordje van Acer neergelegd en daar nog geen antwoord op ontvangen.
Dit probleem duurt nu al zolang, dat ik waarschijnlijk een deze dagen een andere WiFi printer ga kopen. Er zit nu te veel energie in dit probleem.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan