Lexmark x73

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stanley19

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 jan 2002
Hi,

ik zit met het volgende probleem vanmiddag kon ik gewoon de scanfunctie gebruiken van mijn lexmark x73
maar nu niet meer nadat mijn scan klaar was klikte ik op afsluiten maar bleef hij hangen. via ctrl alt delete opnieuw opgestart en toen kreeg

ik de melding kan scanner niet initialiseren/inschakelen
dus ik heb alle drivers en alle software van de x73 verwijderd opnieuw opgestart en vervolgens de x73 weer opnieuw geinstalleerd alles doet het verder(printen) behalve de scanfunctie, krijg weer dezelfde melding. Het rare is ook dat ik als de kabel in en uitplug (usb) dan zegt ie dat hij een onbekend apparaat gevonden heeft voorheen kreeg ik gelijk de melding dat ik de lexmark x73 aansloot.

Ps. Bij de installatie moest ik de usb eruit laten en vervolgens er weer in doen, voorheen liep de installatie dan verder maar nu niet meer.

ik weet het niet meer, want ik heb m nu al 4 keer opnieuw geinstalleerd en ook op andere partities

probleem blijft...

en op lexmark.com kom ik ook niet verder:confused:

en je hanteert de goede volgorde ?

eerst de hele handel verwijderen, dan opstarten ZONDER de kabel in te pluggen, vervolgens EERST de software installeren en uiteindelijk de usbplug weer connecten......... ?

Pak eens een andere usb poort.

weinig kans

als ik tijdens de installatie weer de usb erin doe (dat wordt er gezegd)
loopt de installatie niet door en krijg ik een popup van windows dat de usbpoort gebruikt wordt door een onbekend apparaat

Gebruik je xp, probeer dan eens een systeemherstel van een paar dagen terug.

heb ik al geprobeerd krijg de melding dat de herstelprocedure telkens NIET voltooid is :(:mad:

In systeembeheer het onbekende apparaat verwijderen.
computer uit en weer aanzetten. Dan nog eens proberen om te installeren.

helaas ook dit werkt niet
kan wel verwijderen maar zie hierboven voor de fouten

dat kruisje (rode) hoort ook niet en dat is het scanprogramma

:mad:

Bijlagen

• fout.jpg
    fout.jpg
    4,7 KB · Weergaven: 29
Hallo stanley 19

Ik heb de zelfde printer , het is wel zo dat je eerst de printer aan moet zetten dan pas je pc .
Dat vergeet ik ook weleens , en dan krijg je inderdaad dat kruisje .
Dat los ik op door het stroom stekkertje achter de printer er even uit te halen en dan er weer in te doen :D
Dan werkt gewoon weer alles .
Je kan ook een xp driver voor de x73 proberen die kan je hier weg halen http://www.lexmark.nl/

Succes

het is gelukt

heb alle lexmarkdrivers weer verwijderd
de lexmark uit het systeembeheer gehaald en verwijderd vervolgens een cleanpatch gebruikt van lexmark.com

daarna de lexmark aangedaan en in de usbpoort gestopt vervolgens herkende xp mijn lexmark , daarna de software geinstalleert vanaf de cd.

toen moest ik de usb unpluggen heb ik gedaan en weer inpluggen (daarvoor stroom eraf gehaald zoals hierboven gezegd is) en toen ging de installatie door en
kan ik weer printen scannen en kopieren

mijn hartelijke dank

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan