Lexmark Z43 printer probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

TMTeelen

Gebruiker
Lid geworden
18 nov 2000
Afgelopen zomer heb ik voor mijn Z43 printer nieuwe cartridges gekocht. Deze werkten probleemloos tot voor kort. Ineens is de kleurencartridge gestopt met de afgifte van inkt. Niets (en ik bedoel dus helemaaaaal niets) komt er meer uit. Ik heb de cartridge verwijderd en met de spuitmond in wat warm (lauw) water gehouden en toen kwam er wel inkt uit, de spuitmond is dus niet verstopt. Vervolgens de driver (laatse versie) opnieuw geïnstalleerd, etc. etc. maar ondanks dat doet de kleurencartridge niets meer. Hij kan niet leeg zijn want ik denk dat er pas ongeveer 20 printjes mee gemaakt zijn vanaf het moment van aankoop. Nu heb ik ooit ergens gelezen dat ook de cartridges van Lexmark voorzien zouden zijn van een Chip, welke er voor zorgt dat afgifte geblokkeerd kan worden. Weet iemand hiervan?

Graag hulp bij dit probleem.

Alvast bedankt!

Tom.

Ik heb aan hen een mailtje gezonden en wacht nog op antwoord. In de tussentijd heb ik ook mijn hoop op dit forum gevestigd...

Tom.

Niemand??

Ik heb antwoord gehad van Lexmark: "ik moest een hardware-test doen om te bepalen of de printer stuk is"
Maar gedaan, met de printer is niets mis. Daarnaast kon ik hen ook bellen via een 020-nummer. Ik denk, dat doe ik. Krijg je een "computer-dame" aan de lijn die je uiteindelijk verteld dat je eerst EUR 20,= moet betalen (via credit card) voordat je een technicus aan de lijn krijgt............ :mad:

Dus toch maar weer mijn hoop op dit forum gevestigd!

Probleem is opgelost, maar niet dankzij de "hulp" van Lexmark.....

In de afgelopen tijd heb ik regelmatig via e-mail met de "service"-afdeling van Lexmark contact gehad mbt het genoemde probleem. De instelling van hen was/is heel makkelijk "De cartridge is meer dan drie maanden oud, dus zoek het maar uit......."(service???).

Toe heb ik me maar gewend tot de leverancier van de cartridge, Digital Revolution (www.123inkt.nl). Deze mensen weten wat service is!!!, perfect gewoon, Ik mocht de cartridge opsturen, men heeft deze getest en ik heb (kosteloos) een nieuw exemplaar toegezonden gekregen!. Kijk, dat is pas service. :thumb:

Conclusie: Voor service moet je niet bij Lexmark zijn.

Ik wou het maar even zeggen, wellicht dat er mensen met andere ervaringen zijn, ik heb er mijn buik van vol!

Tom.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan