Lezen ok maar branden ho maar!

Status
Niet open voor verdere reacties.

tonhazekamp

Gebruiker
Lid geworden
11 jun 2005
Hallo,
Onlangs heb ik een PC geleverd gekregen met een DVD ROM en CD RW.
Het lezen van DVD's en CD's geen probleem maar als ik wil branden krijg ik de melding dat ik een lege CD moet plaatsen. Ik heb diverse lege CD's geplaatst maar branden doet het ding niet :mad:
Ik heb Everest ff laten kijken het is een:
COMBO-52X16C
Bij CDFreaks is er iemand met hetzelfde probleem, hier wordt bij gezegd dat het een Artec is, volg ik de link bij CD freaks kom ik niet bij de fabrikant uit, de links die daar staan geven mij geen aanwijzing waar er eventuele drivers voor het apparaat staan.
Weet iemand raad?
Alvast bedankt!
Ton

Drivers zijn voor CD/DVD-Roms niet nodig, zitten in Windows ingebakken. (Ze hebben wel firmware meegekregen, maar daar zou ik nog even niet aankomen.)
Wat zegt de leverancier er van? Of was dat een particulier?
Kijk na of de brander als Master staat ingesteld en de lezer als Slave.
Maak anders van beide CD/DVD-Rom's de installatie ongedaan in Apparaatbeheer , herstart de PC en kijk of Windows alsnog de goede stuurprogramma's installert.

Bedankt Boeing!
De PC was een cadeautje bij mijn nieuwe telefoonabo :D
Ik heb de C-MOS ff nagekeken:
Channel 0 is de Master mijn harde schijf: Maxtor
Channel 0 is de Slave COMBO....
Vanaf channel 1 is niks ingevuld.
Moet ik hier iets in veranderen dan?
En hoe doe ik dat dan?
Groeten,
Ton

HD Master kan volgens mij alleen een tweede HD als slave hebben. CD-Romdrives hebben hun eigen "circuit". Maar kijk eens in Apparaatbeheer, staat daar die COMBO? Heb je een brander en speler ineen? Staan er ergens gele of rode icoontjes? (COMBO is geen merk, maar een type-aanduiding.) Heb je al in de kast gekeken? Hoe loopt de IDE-kabel, zo'n platte brede, lintkabel?

Edit: kijk even mee in dit forum.

Laatst bewerkt:
HD Master kan volgens mij alleen een tweede HD als slave hebben. CD-Romdrives hebben hun eigen "circuit". Maar kijk eens in Apparaatbeheer, staat daar die COMBO? Heb je een brander en speler ineen? Staan er ergens gele of rode icoontjes? (COMBO is geen merk, maar een type-aanduiding.) Heb je al in de kast gekeken? Hoe loopt de IDE-kabel, zo'n platte brede, lintkabel?

Edit: kijk even mee in dit forum.

Hallo!
1 IDE liep van moederbord naar vaste schijf en CD/DVD.
Ik heb inmiddels een IDE kabel erbij gezet apart van de IDE van de HD.
De volgende situatie volgens C MOS:
IDE 0 HD (Maxtor) Master
IDE 1 COMBO... Master (ik heb wel even de CD/DVD moeten omzetten van slave naar master)

Het is een brander en speler ineen.
Bij Apparaatbeheer staan geen gele of rode icoontjes, alles moet volgens apparaatbeheer goed werken.

De bijgevoegde link heb ik bekeken maar ik word er niet veel wijzer van :(

Hallo!
Kan iemand mij verder helpen, ik heb de vragen die Boeing mij heeft gesteld beantwoord. De CDROM doet het nog steeds niet...
Alvast bedanktvoor de moeite.
Groeten,
Ton

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan